ျမန္မာနိုင္ငံလည္း
ခုဆိုရင္ ဆႏၵျပတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ေခတ္စားလာခဲ့ပါျပီ။ အစတုန္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး
အထူးအဆန္း ျဖစ္ခဲ့ပါလိမ့္မယ္။ ခုေတာ့လည္း မၾကာခင္မွာပဲ ရိုးသြားေတာ့မွာပါ။
ဒီမိုကေရစီရဲ ့ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္လို ့ ဆိုနိုင္တဲ့ Protest Culture ဟာ လူသား နိုင္ငံသားေတြရဲ ့ အခြင့္ အေရးပါ။ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးပါ။ ေရွးဘုရင္မ်ားလက္ထက္ က ဟစ္တိုင္တက္ေအာ္ခဲ့တဲ့ ဓေလ့မ်ဳိးပါပဲ။
အေနာက္နုိင္ငံေတြမွာေတာ့ ဆႏၵျပတာဟာ မထူးဆန္းေတာ့ပါဘူး။ အခု
ျမန္မာနိုင္ငံမွာလည္း မထူး ဆန္းေ တာ့တဲ့ အေနအထားကို ေရာက္ရွိသြားေတာ့မွာ
ဆိုေတာ့ လူထုစိတ္၀င္စား ေအာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးႀကံဆျပီး ဆြဲေ ဆာင္လာလတၱံ ့ေသာ
အေျခအေနမ်ားကိုလည္း ျမင္ေတြ ့ေနရပါျပီ။
Stakeholder ေတြထဲမွာ ဆရာေတာ္ေတြ ထိပ္ဆုံးက ပါေနတာဟာလည္း ယဥ္ေက်းမႈ
တစ္ရပ္လို႕ ဆိုနုိင္ ပါ့မလား။ ယိုးဒယားမွာ အနီေတြ အ၀ါေတြ အျပာေတြ အျဖဴေတြ
ေရာင္စုံ ဆႏၵျပၾကေတာ့ ဆရာေတာ္ေတြ မပါခဲ့ပါဘူး။ ထိုင္းနုိင္ငံရဲ ့
နုိင္ငံေရးမွာ ဆရာေတာ္ေတြ ၾသဇာ မႀကီးမားခဲ့ပါဘူး။ ျမန္မာကေတာ့ သမိုင္းမွာ
ဦး၀ိစာရ၊ ဦးဥတၱမတို ့ အထင္ကရ ရွိခဲ့ေလေတာ့ ဇာတိပုညနဲ ့ပတ္သက္ဆကနြယ္ေနတယ္
ဆိုပါေတာ့။
ကမာၻမွာ ေထရ၀ါဒ အစစ္မွန္ဆုံးက ျမန္မာနိုင္ငံလို ့ ဆိုရိုး ရွိပါသတဲ့။
ဘာသာေရးနဲ ့ နုိင္ငံေရး ေရာေရာေ ထြးေထြးေတြေၾကာင့္ ဗုဒဘာသာကို
တစ္မ်ဳိးျမင္ၾကမွာလည္း စိုးရပါတယ္။ဆရာေတာ္ေ တြ ကို Check and Balance ဘယ္သူက လုပ္ေနပါသလဲ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေျပာခဲ့တဲ့ စကား ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့
တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လူလိုေန တဲ့အခ်ိန္မို ့ ေျပာခဲ့တာပဲ ထားပါေတာ့။
အခုဆို ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ဗုဒဘာသာ၀င္ အမ်ားစု ေနထိုင္ ၾကတဲ့ အ တြက္ ေတြ ့ ရင္
လက္အုပ္ခ်ီရတယ္။ ဆရာေတာ္တခ်ဳိ ့ က နုိင္ငံေရးမွာ ၀င္ပါၾကတဲ့အခါ
အုပ္ခ်ဳပ္သူေ တြ က ဘယ္လို ရွင္းၾကမလဲ။
အစတုန္းက ဆႏျပတာဟာ သတင္း ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ အခုေတာ့ ဆႏျပတာဟာ
မထူးဆန္းေတာ့တဲ့အတြက္ ဆႏျပသူေတြအေနနဲ ့ သူတို ့ကို လူေတြ သတိျပဳလာေအာင္၊
ေထာက္ခံ လာေအာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး စတန္ ့ထြင္ ၾကမွာ ျဖစ္သလို အေရးဟယ္ အေၾကာင္းဟယ္
ဆိုရင္ ဆရာေတာ္ေတြကို ပင့္ျပီး ကာဗာယူၾကတာ လည္း ေ ခတ္စားလာပါလိမ့္မယ္။
နိုင္ငံေရးသမားေတြကလည္း ဆရာေတာ္ေတြကို အသုံးခ်ျပီး နုိင္ငံေရးတိုက္ကြက္
ထြင္လာၾကတယ္။ ထြင္ေ ကာင္းရဲ ့လား ဆရာေတာ္ေတြကေရာ ပါေကာင္းရဲ ့လား။ ေလာကီနဲ ့ ေလာကုတၱရာ နွစ္ခုစလုံး ႀကဳိးပမ္း ၾကမွာ ဆိုရင္ေကာ။
ကိုယ့္ဘက္က မမွန္ေပမယ့္လည္း ဥပေဒနဲ ့ မညီေပမယ့္လည္း ဆႏျပရင္
အနုိင္ရရွိမယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာ မ်ဳိး နဲ ့ လြတ္လပ္စြာဆႏေဖာ္ထုတ္ခြင့္ကို
တလြဲအသုံးခ်လာမွာလည္း စိန္ေခၚမႈ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ၀ိနည္းနဲ ့ မညီတဲ့ ဆႏျပတာေတြကို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ၀ိုင္းျပီး ထိန္းမွ ျဖစ္ မွာ ပါ။
ေနာက္တစ္ခုက နုိင္ငံသားေတြအတြက္ အေရးႀကီလွတဲ့ စက္မႈဇုန္ေတြဟာလည္း Protest Culture နဲ ့ အ ဟန္ ့အတား ျဖစ္တာလည္း မေကာင္းပါဘူး။ ဒီၾကားထဲ နုိင္ငံေရး အျမတ္ ထု တ္ နိုင္ငံေရးလုပ္စားေတြေ ၾကာင့္ ရိုးသြားမယ့္ ဆႏျပမႈေတြ မထိေရာက္မွာလည္း စိုးပါတယ္။
ထစ္ကနဲရွိ ဆႏျပ ထစ္ကနဲရွိ ဆႏျပ နဲ ့ အလုပ္ကိုလုပ္လို ့ ရေတာ့မွာ
မဟုတ္ဘူး ။ ဆႏေတြ တစ္ခုျပီး တစ္ ခု ျပေနရုံနဲ ့ ဒီမိုကေရစီ မဟုတ္ေသးဘူး။
အမ်ားအက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစနိုင္တဲ့ Protest Culture ဆိုတာ ရိုးရိုးေ လး
မဟုတ္ပါဘူး။
ပေလတို ဒီမို
No comments:
Post a Comment
ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။