Pages

Friday, December 28, 2012

“““ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆ ပ်က္မႈ ခရီးသြားလုပ္ငန္း မထိခိုက္ႏုိင္ ”””


 
မၾကာခင္ ျပည္တြင္းခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္တစင္းပ်က္က်ခဲ့တဲ့အတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ႕ ခရီးသြားလုပ္ငန္း အေပၚ အမ်ားႀကီး ထိခိုက္သြားလိမ့္မယ္လို႔ မထင္တဲ့အေၾကာင္း ျမန္မာနိုင္ငံ ခရီးသြား ေစ်းကြက္ျမွင့္တင္ေရး ေကာ္မတီဥကၠဌက ေျပာလိုက္ပါတယ္၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ျမန္မာနိုင္ငံကို လာေရာက္တဲ့ နုိင္ငံျခားခရီးသည္ေပါင္း ၆ သိန္းေလာက္ရွိတယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားခ်ိန္မွာ ဒီအေရအတြက္ က် မသြားဖုိ႔ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြအပါအဝင္ ခရီသြားလုပ္ငန္းမွာ ဘာေတြလုပ္ျပဖုိ႔ လိုအပ္ပါသလဲ စံုစမ္းထားတဲ့ ဘန္ေကာက္ရံုးက မစုျမတ္မြန္ တင္ျပပါမယ္။

ျမန္မာနိုင္ငံမွာရွိတဲ့ နိုင္ငံတကာေလဆိပ္ေတြ အပါအဝင္ နယ္စပ္ဂိတ္ေတြကေန ဝင္ေရာက္လာတဲ့ နိုင္ငံျခား ခရီးသည္အေရအတြက္ဟာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြက္ ၆ သိန္းေလာက္ျဖစ္မယ္လို႔ ျမန္မာနိုင္ငံ ခရီးသြားလုပ္ငန္းက ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ ရရွိထားတဲ့ အေရးအတြက္က ၅ သိန္း နီးပါး ရွိတယ္လို႔ ျမန္မာနိုင္ငံ ခရီးသြား ေစ်းကြက္ျမွင့္တင္ေရးေကာ္မတီဥကၠဌ ကိုၿဖိဳးေဝရာဇာက ေျပာပါတယ္။

“ ဒီဇင္ဘာ ၁၇အထိကို ေကာက္ထားတဲ့၊ ေဒတာေပါ့ ငါးသိန္းေလာက္နီးပါး ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒီဇင္ဘာလကုန္အထိ ဆိုရင္ေတာ့ ေျခာက္သိန္းနီးပါးေလာက္ ျဖစ္သြားမွာပါ။ နယ္စပ္ကေန ဝင္တာေတြပါ ထည့္ေပါင္းပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ တ႐ုတ္နဲ႔ ျမန္မာနယ္စပ္၊ ေနာက္တခါ ယိုးဒယားနဲ႔ ျမန္မာနယ္စပ္၊ နယ္စပ္က ဝင္တဲ့ဂဏန္းေတြပါ အားလံုးေပါင္းပါတယ္။ နယ္စပ္ကအဝင္ကလည္း အရင္ႏွစ္ေတြကထက္ ပိုမ်ားလာပါတယ္။”

မႏွစ္ကထက္စာရင္ ခရီးသည္ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ တိုးလာတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီခရီးသည္ေတြထဲမွာ အလုပ္ကိစၥနဲ႔ လာေရာက္ၾကတဲ့ ခရီးသည္ေတြပါသလို၊ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ေတြလဲပါၾကပါတယ္၊ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဴးမွာ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ေတြပါတဲ့ Air Bagan ေလေၾကာင္းလိုင္းက ေလယဥ္တစင္းပ်က္က်သြားခဲ့တဲ့အတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံကို နိုင္ငံတကာ ခရီးသည္ေတြ လာေရာက္မႈ ဘယ္ေလာက္ ထိခိုက္သြားနိုင္ပါသလဲ။

“က်ေနာ္အထင္ကေတာ့ အမ်ားႀကီး ထိုးက်သြားဖို႔ေတာ့ မရွိဘူးလို႔  က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံတစ္စီးပ်က္က်တယ္ဆိုတာဟာ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ဟာကို ဘာမွ ျပန္ၿပီးေတာ့ ဘာမွလုပ္လို႔မရဘူး။ ေလယာဥ္လိုင္းက ဘယ္လိုေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ထားႏိုင္တယ္ဆိုတာ သက္ေသျပႏိုင္ရင္ေတာ့ အခ်ိန္အတိုင္းအတာအတြင္းမွာ ျပန္လည္ၿပီး Image ေကာင္းမြန္လာေအာင္ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ အဲ့ေပၚမွာမူတည္ၿပီးေတာ့ ခရီးသြားေတြက သူတို႔စိတ္ထဲမွာ ယံုၾကည္စိတ္ခ်တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ စီးၾကမွာပါပဲ။”

ဒါေပမဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ စုႏွစ္ေလာက္ အတြင္းမွာ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈေတြ ရွိခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္း က ေလယာဥ္ေတြအေပၚ ခုခ်ိန္ထိ ခရီးသည္ေတြက စိတ္ခ်ၾကပံု မရၾကေသးပါဘူး။

“ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္မွာ က်ေနာ္တို႔ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြထဲမွာ ျမန္မာ့အဲေဝးေပါ့ေနာ္။ အစိုးေရပိုင္ေလေၾကာင္းလိုင္းကို စီးဖို႔ ဧည့္သည္ေတြကို တိုက္တြန္းလို႔ရွိရင္ သူတို႔အျမဲတမ္းျငင္းပယ္ျခင္းကို ခံရပါတယ္။ ဆိုလိုတာက အာမခံခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ရင္ ဘယ္ေလာက္လုပ္ထားတယ္ဆိုတာမ်ိဳး  ေစ်းကြက္မွာ သတင္းအခ်က္အလက္မေပးႏုိင္ေသးရင္ေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳးေလးေတြေတာ့ ၾကံဳေနရမွာပါပဲ။”

အဲဒီေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာ လက္ရွိ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲေနတဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ အေနနဲ႔ ေလယာဥ္စီးခရီးသည္ေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈရရွိေအာင္ ဘာလုပ္သင့္ပါသလဲ။

“ေလေၾကာင္းလိုင္းတခုရဲ့ အဓိက Image ကေတာ့ Safety ပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ေလယာဥ္ဆိုတာ ပ်က္လို႔ရွိရင္ ေလထဲမွာ ရပ္ၿပီး ျပင္လို႔မရဘူး။ အဲ့ဟာတခုခ်ိဳ႕ယြင္းတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းတခုအေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီ Image ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းေအာင္လုပ္ဖို႔အတြက္ ျပႏိုင္မွ ျဖစ္ခဲ့တာကို အဖတ္ဆယ္ႏုိင္မွာပါ။ အဲ့တာကို မူတည္ၿပီးေတာ့မွ ဧည့္သည္ေတြရဲ့ စိုးရိမ္စိတ္ေတြကို ေပ်ာက္သြားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလည္းဆိုတာကို ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။”

ေလယာဥ္ေပၚပါသြားတဲ့ ခရီးသြားလမ္းညႊန္တေယာက္နဲ႔ အေရးေပၚဆင္းသက္စဥ္ ေျမျပင္မွာ တိုက္မိသူ တေယာက္ေသဆံုးခဲ့မႈအပါအဝင္ ေလယာဥ္ပ်က္မႈအေပၚ Air Bagan ကေတာ့ တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းမႈေတြ၊ သတင္းထုတ္ျပန္မႈေတြ လုပ္ေနပါတယ္။
အစိုးရ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ ျမန္မာနိုင္ငံကို လာေရာက္လည္ပါတ္တဲ့သူ အလုပ္ကိစၥေၾကာင့္ လာေရာက္သူေတြ ပိုပို မ်ားလာခ်ိန္မွာ ဧည့္သည္ေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ ျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္ၿပီလို႔ ေျပာနိုင္ပါသလဲ။

“အရင္ႏွစ္ေတြကထက္ စာရင္ေတာ့ အခက္အခဲက ေလ်ာ့နည္းသြားၿပီလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က႑မွာေပါ့ေနာ္။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၊ ကုန္းလမ္းနဲ႔ သြားရတဲ့ ခရီးစဥ္ေတြေပါ့ေနာ္။ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေလေၾကာင္းလိုင္းအသစ္ေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံကို တိုးတက္ၿပီး ဝင္ေရာက္လာေတာ့ ဧည့္သည္ေတြ ဝင္လာဖို႔ အေရအတြက္က မ်ားလာတာလည္း အဲ့အေပၚ မူတည္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ ရန္ကုန္ကို ပိုဆင္းလာတဲ့အတြက္ ခရီးသည္အေရအတြက္ ပိုမ်ားလာႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တခါ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္း နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္ ခရီးသြားရာသီရဲ့ ပထမသံုးလမွာေတာ့ နည္းနည္းေလး ျပႆနာရွိပါတယ္။ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္းတခ်ိဳ႕မွာ ေလယာဥ္ မလံုေလာက္မႈျပႆနာေလးေတြရွိပါတယ္။ အဲ့တာေတြကေတာ့ အခုဇန္နဝါရီလကစၿပီး အားလံုးကေတာ့ အဆင္ေျပသြားပါလိမ့္မယ္။ တခုေျပာစရာရွိတာကေတာ့ ဟိုတယ္အခန္း မလံုေလာက္မႈကေတာ့ ရွိေနဆဲပါပဲ။  က်ေနာ္တို႔ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္အထိ ဆက္ၿပီး ႀကံဳေတြ႔ရမယ့္ ျပႆနာပါ။ အခုေလာေလာဆယ္မွာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ဟိုတယ္ေတြကေတာ့ အခန္းအေရအတြက္ မလံုေလာက္တဲ့အတြက္ တိုင္းရင္းသားပိုင္ ဟိုတယ္ေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ ဧည့္သည္ေတြကို ေျပာင္းၿပီး ထားေနၾကပါတယ္။ ျပႆနာေလးက ဘာရွိလည္းဆိုေတာ့ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္အတန္းမွီ ဝန္ေဆာင္မႈေပးဖို႔ကို နည္းနည္း က်ေနာ္တို႔ အခ်ိန္ယူၿပီးေတာ့ လုပ္ရပါဦးမယ္။”

ျမန္မာႏုိင္ငံကို အရင္က ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ နိုင္ငံျခားခရီးသည္ အေရအတြက္မ်ဳိး ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ေရာက္ရွိေနတာမို႔ ဒါဟာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ အားရစရာျဖစ္တယ္လို႔လဲ ျမန္မာနိုင္ငံ ခရီးသြား ေစ်းကြက္ျမႇင့္တင္ေရးေကာ္မတီဥကၠဌ ကိုၿဖိဳးေဝရာဇာက VOA ျမန္မာပိုင္းကို ေျပာပါတယ္။ 
 
ME

No comments:

Post a Comment

ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

သတင္းဆိုဒ္ေတြကို ဆက္သြားခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္

ဖတ္ရႈမႈ မ်ားေသာ သတင္းမ်ား

® GOLDEN LAND MYANMAR NEWS & KNOWLEDGE

“““ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆ ပ်က္မႈ ခရီးသြားလုပ္ငန္း မထိခိုက္ႏုိင္ ”””

Labels:

 
မၾကာခင္ ျပည္တြင္းခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္တစင္းပ်က္က်ခဲ့တဲ့အတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ႕ ခရီးသြားလုပ္ငန္း အေပၚ အမ်ားႀကီး ထိခိုက္သြားလိမ့္မယ္လို႔ မထင္တဲ့အေၾကာင္း ျမန္မာနိုင္ငံ ခရီးသြား ေစ်းကြက္ျမွင့္တင္ေရး ေကာ္မတီဥကၠဌက ေျပာလိုက္ပါတယ္၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ျမန္မာနိုင္ငံကို လာေရာက္တဲ့ နုိင္ငံျခားခရီးသည္ေပါင္း ၆ သိန္းေလာက္ရွိတယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားခ်ိန္မွာ ဒီအေရအတြက္ က် မသြားဖုိ႔ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြအပါအဝင္ ခရီသြားလုပ္ငန္းမွာ ဘာေတြလုပ္ျပဖုိ႔ လိုအပ္ပါသလဲ စံုစမ္းထားတဲ့ ဘန္ေကာက္ရံုးက မစုျမတ္မြန္ တင္ျပပါမယ္။

ျမန္မာနိုင္ငံမွာရွိတဲ့ နိုင္ငံတကာေလဆိပ္ေတြ အပါအဝင္ နယ္စပ္ဂိတ္ေတြကေန ဝင္ေရာက္လာတဲ့ နိုင္ငံျခား ခရီးသည္အေရအတြက္ဟာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြက္ ၆ သိန္းေလာက္ျဖစ္မယ္လို႔ ျမန္မာနိုင္ငံ ခရီးသြားလုပ္ငန္းက ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ ရရွိထားတဲ့ အေရးအတြက္က ၅ သိန္း နီးပါး ရွိတယ္လို႔ ျမန္မာနိုင္ငံ ခရီးသြား ေစ်းကြက္ျမွင့္တင္ေရးေကာ္မတီဥကၠဌ ကိုၿဖိဳးေဝရာဇာက ေျပာပါတယ္။

“ ဒီဇင္ဘာ ၁၇အထိကို ေကာက္ထားတဲ့၊ ေဒတာေပါ့ ငါးသိန္းေလာက္နီးပါး ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒီဇင္ဘာလကုန္အထိ ဆိုရင္ေတာ့ ေျခာက္သိန္းနီးပါးေလာက္ ျဖစ္သြားမွာပါ။ နယ္စပ္ကေန ဝင္တာေတြပါ ထည့္ေပါင္းပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ တ႐ုတ္နဲ႔ ျမန္မာနယ္စပ္၊ ေနာက္တခါ ယိုးဒယားနဲ႔ ျမန္မာနယ္စပ္၊ နယ္စပ္က ဝင္တဲ့ဂဏန္းေတြပါ အားလံုးေပါင္းပါတယ္။ နယ္စပ္ကအဝင္ကလည္း အရင္ႏွစ္ေတြကထက္ ပိုမ်ားလာပါတယ္။”

မႏွစ္ကထက္စာရင္ ခရီးသည္ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ တိုးလာတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီခရီးသည္ေတြထဲမွာ အလုပ္ကိစၥနဲ႔ လာေရာက္ၾကတဲ့ ခရီးသည္ေတြပါသလို၊ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ေတြလဲပါၾကပါတယ္၊ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဴးမွာ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ေတြပါတဲ့ Air Bagan ေလေၾကာင္းလိုင္းက ေလယဥ္တစင္းပ်က္က်သြားခဲ့တဲ့အတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံကို နိုင္ငံတကာ ခရီးသည္ေတြ လာေရာက္မႈ ဘယ္ေလာက္ ထိခိုက္သြားနိုင္ပါသလဲ။

“က်ေနာ္အထင္ကေတာ့ အမ်ားႀကီး ထိုးက်သြားဖို႔ေတာ့ မရွိဘူးလို႔  က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံတစ္စီးပ်က္က်တယ္ဆိုတာဟာ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ဟာကို ဘာမွ ျပန္ၿပီးေတာ့ ဘာမွလုပ္လို႔မရဘူး။ ေလယာဥ္လိုင္းက ဘယ္လိုေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ထားႏိုင္တယ္ဆိုတာ သက္ေသျပႏိုင္ရင္ေတာ့ အခ်ိန္အတိုင္းအတာအတြင္းမွာ ျပန္လည္ၿပီး Image ေကာင္းမြန္လာေအာင္ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ အဲ့ေပၚမွာမူတည္ၿပီးေတာ့ ခရီးသြားေတြက သူတို႔စိတ္ထဲမွာ ယံုၾကည္စိတ္ခ်တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ စီးၾကမွာပါပဲ။”

ဒါေပမဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ စုႏွစ္ေလာက္ အတြင္းမွာ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈေတြ ရွိခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလိုင္း က ေလယာဥ္ေတြအေပၚ ခုခ်ိန္ထိ ခရီးသည္ေတြက စိတ္ခ်ၾကပံု မရၾကေသးပါဘူး။

“ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္မွာ က်ေနာ္တို႔ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြထဲမွာ ျမန္မာ့အဲေဝးေပါ့ေနာ္။ အစိုးေရပိုင္ေလေၾကာင္းလိုင္းကို စီးဖို႔ ဧည့္သည္ေတြကို တိုက္တြန္းလို႔ရွိရင္ သူတို႔အျမဲတမ္းျငင္းပယ္ျခင္းကို ခံရပါတယ္။ ဆိုလိုတာက အာမခံခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ရင္ ဘယ္ေလာက္လုပ္ထားတယ္ဆိုတာမ်ိဳး  ေစ်းကြက္မွာ သတင္းအခ်က္အလက္မေပးႏုိင္ေသးရင္ေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳးေလးေတြေတာ့ ၾကံဳေနရမွာပါပဲ။”

အဲဒီေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာ လက္ရွိ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲေနတဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ အေနနဲ႔ ေလယာဥ္စီးခရီးသည္ေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈရရွိေအာင္ ဘာလုပ္သင့္ပါသလဲ။

“ေလေၾကာင္းလိုင္းတခုရဲ့ အဓိက Image ကေတာ့ Safety ပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ေလယာဥ္ဆိုတာ ပ်က္လို႔ရွိရင္ ေလထဲမွာ ရပ္ၿပီး ျပင္လို႔မရဘူး။ အဲ့ဟာတခုခ်ိဳ႕ယြင္းတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းတခုအေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီ Image ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းေအာင္လုပ္ဖို႔အတြက္ ျပႏိုင္မွ ျဖစ္ခဲ့တာကို အဖတ္ဆယ္ႏုိင္မွာပါ။ အဲ့တာကို မူတည္ၿပီးေတာ့မွ ဧည့္သည္ေတြရဲ့ စိုးရိမ္စိတ္ေတြကို ေပ်ာက္သြားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလည္းဆိုတာကို ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။”

ေလယာဥ္ေပၚပါသြားတဲ့ ခရီးသြားလမ္းညႊန္တေယာက္နဲ႔ အေရးေပၚဆင္းသက္စဥ္ ေျမျပင္မွာ တိုက္မိသူ တေယာက္ေသဆံုးခဲ့မႈအပါအဝင္ ေလယာဥ္ပ်က္မႈအေပၚ Air Bagan ကေတာ့ တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းမႈေတြ၊ သတင္းထုတ္ျပန္မႈေတြ လုပ္ေနပါတယ္။
အစိုးရ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ ျမန္မာနိုင္ငံကို လာေရာက္လည္ပါတ္တဲ့သူ အလုပ္ကိစၥေၾကာင့္ လာေရာက္သူေတြ ပိုပို မ်ားလာခ်ိန္မွာ ဧည့္သည္ေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ ျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္ၿပီလို႔ ေျပာနိုင္ပါသလဲ။

“အရင္ႏွစ္ေတြကထက္ စာရင္ေတာ့ အခက္အခဲက ေလ်ာ့နည္းသြားၿပီလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က႑မွာေပါ့ေနာ္။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၊ ကုန္းလမ္းနဲ႔ သြားရတဲ့ ခရီးစဥ္ေတြေပါ့ေနာ္။ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေလေၾကာင္းလိုင္းအသစ္ေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံကို တိုးတက္ၿပီး ဝင္ေရာက္လာေတာ့ ဧည့္သည္ေတြ ဝင္လာဖို႔ အေရအတြက္က မ်ားလာတာလည္း အဲ့အေပၚ မူတည္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ ရန္ကုန္ကို ပိုဆင္းလာတဲ့အတြက္ ခရီးသည္အေရအတြက္ ပိုမ်ားလာႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တခါ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္း နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္ ခရီးသြားရာသီရဲ့ ပထမသံုးလမွာေတာ့ နည္းနည္းေလး ျပႆနာရွိပါတယ္။ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္းတခ်ိဳ႕မွာ ေလယာဥ္ မလံုေလာက္မႈျပႆနာေလးေတြရွိပါတယ္။ အဲ့တာေတြကေတာ့ အခုဇန္နဝါရီလကစၿပီး အားလံုးကေတာ့ အဆင္ေျပသြားပါလိမ့္မယ္။ တခုေျပာစရာရွိတာကေတာ့ ဟိုတယ္အခန္း မလံုေလာက္မႈကေတာ့ ရွိေနဆဲပါပဲ။  က်ေနာ္တို႔ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္အထိ ဆက္ၿပီး ႀကံဳေတြ႔ရမယ့္ ျပႆနာပါ။ အခုေလာေလာဆယ္မွာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ဟိုတယ္ေတြကေတာ့ အခန္းအေရအတြက္ မလံုေလာက္တဲ့အတြက္ တိုင္းရင္းသားပိုင္ ဟိုတယ္ေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ ဧည့္သည္ေတြကို ေျပာင္းၿပီး ထားေနၾကပါတယ္။ ျပႆနာေလးက ဘာရွိလည္းဆိုေတာ့ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္အတန္းမွီ ဝန္ေဆာင္မႈေပးဖို႔ကို နည္းနည္း က်ေနာ္တို႔ အခ်ိန္ယူၿပီးေတာ့ လုပ္ရပါဦးမယ္။”

ျမန္မာႏုိင္ငံကို အရင္က ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ နိုင္ငံျခားခရီးသည္ အေရအတြက္မ်ဳိး ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ေရာက္ရွိေနတာမို႔ ဒါဟာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ အားရစရာျဖစ္တယ္လို႔လဲ ျမန္မာနိုင္ငံ ခရီးသြား ေစ်းကြက္ျမႇင့္တင္ေရးေကာ္မတီဥကၠဌ ကိုၿဖိဳးေဝရာဇာက VOA ျမန္မာပိုင္းကို ေျပာပါတယ္။ 
 
ME
0 comments:

Post a Comment

ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။