Pages

Friday, December 7, 2012

“““ ဒါေလးကို အရင္ရွင္းျပီးမွ လမ္းေပၚထြက္ ၾကပါ ”””


အစုိးရႏွင့္ ျပည္သူ သင့္ျမတ္ေအာင္ ၾကားခံ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မဟုတ္။ ျငိမ္းခ်မ္း စြာ ေမတၱာ ပို႔သည္ဟု အေၾကာင္းျပ၊ ေဘး မွာ ခြပ္ေဒါင္း အလံ ခ်ေနသည့္ သံဃာေတာ္ မ်ားသည္ ေထရ ၀ါဒ ဗုဒၶ ဘာသာ ကိုး ကြယ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ မည္သို႔ေသာ သာသနာ သုေတ သနမ်ား ၊ သာသနာေတာ္ တိုးတက္ ပ်ံ႕ ပြားေရးကို မည္သို႔ လုပ္ေဆာင္ေနသည္ လဲဟု ေမးခြန္းထုတ္ လိုက္ခ်င္ပါသည္။ လမ္းေပၚထြက္ေသာ သံ ဃာေ တာ္ မ်ား ထဲမွ မည္သည့္ သံဃာသည္ သာသ နာေရးကို လုပ္ေနပါသလဲ။
 
 
 
ေဒါင္းအလံခ်ျပီး ေက်ာင္းျပန္ၾကြမွ သံဃာစစ္ေတာ့မယ္ သံဃာမ်ား 
 
အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သံဃာ့ဂိုဏ္းခြဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ေရႊက်င္၊ သုဓမၼာ၊ ဒြါရ၊ မူလ ဒြါရ၊ မဟာဒြါရ၊ အေနာက္ေခ်ာင္းဒြါရ၊ စတုဘုမၼိက၊ ေ၀ဠဳ၀န္ … စသျဖင့္ေပါ့ေလ။ ဂဏ၀ိမုတ္ (ဂိုးဏ္း လြတ္ဂိုဏ္း )ဆိုတာက ပါေသးတယ္။ ရယ္ဖို႔လည္း အေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ ဒြါရကလည္း ၾကည့္ေလ… မူလ ဒြါရ၊ မဟာဒြါရ၊ အေနာက္ေခ်ာင္းဒြါရ ဆိုၿပီး ထပ္ကြဲျပန္ တယ္။ ေရႊက်င္ မွာ လည္း ေရႊ က်င္၊ ေတာ ရေရႊက်င္ဆိုၿပီး အယူစြဲသူက ရွိေသးတယ္။ ေနရင္းထိုင္ရင္း ဘယ္ဂိုဏ္းမွ မပါခ်င္လို႔ ကိုယ့္ဟာနဲ႔ ကိုယ္ အသာေန တာေတာင္ သူ႕အဖဲြ႕ကို ဂဏ၀ိမုတ္ (ဂိုဏ္းလြတ္ဂိုဏ္း)လို႔ စာရင္းသြင္းလိုက္ျပန္တယ္။

 
 
ခြပ္ေဒါင္းအလံ ေရွ႕ေနာက္ညွပ္လို႔ မလိုတာကို ေတာင္းဆိုေနတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ား

ေရႊက်င္ဂိုဏ္း ကဲြတာဆိုရင္ ဘာမွ ဟုတ္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီး (အခ်ိဳ႕)ဟာ ၀ိနည္းေလး စား တာေ တာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ အတၱက အေတာ္ႀကီးၾက ပါတယ္။ ေရႊက်င္ဂိုဏ္း ကဲြတာဆိုရင္ သေဘာ ထားေသး သိမ္လို႔ ျဖစ္ ရတာပဲ။ ျမတ္စြာ ဘုရားေတာင္ သံဃာ ညီညြတ္ေရး အားေပးေသး တာ။ အခုေတာ့ သံဃာ ခ်င္း တူတာကို ဟိုေက်ာင္းက ကိုယ္ေတာ္ ကေတာ့ ဘာ၊ ဒီေက်ာင္းက ကိုယ္ေတာ္ က်ေတာ့ ဘာနဲ႔ သံဃာ ကို သံဃာလို႔ မျမင္ႏိုင္ ရွာၾကပဲ ပုဂၢိဳလ္ကို သြားျမင္ၾကေတာ့ ဂိုဏ္းေတြက မကဲြသင့္ဘဲ ကဲြကုန္ၾက တယ္။ ဂိုဏ္း ကဲြေတာ့ သူ႕အုပ္စု၊ ကိုယ့္ အုပ္စုနဲ႔ ညီညႊတ္ေရး မျဖစ္ေတာ့ဘူး။

 
 
မီဒီယာက အနီးကပ္ေျမွာက္၊ ဓာတ္ပံုရိုက္ခံတဲ့ ေရွ႕ဆံုးက ကိုယ္ေတာ္ေတြကလြဲရင္ က်န္တာ ကိုယ္ၾကိဳက္ တာ ကိုယ္လုပ္

ေရႊက်င္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးေၾကာင့္ ေရႊက်င္ဂိုဏ္း၊ ေရႊက်င္အုပ္စု ျဖစ္သြားတာက အေရး မႀကီးဘူးပဲ ထား လိုက္ ပါအံုး။ ေနရင္း ထိုင္ရင္း သုဓမၼာ ဇရပ္မွာ ညီညီ ညြတ္ညြတ္ ေနထိုင္တဲ့ သံဃာေတြက သုဓမၼာ ဂိုဏ္းျဖစ္ သြားရတယ္။ တကယ္ေတာ့ သုဓမၼာက ဂိုဏ္းမွ မဟုတ္တာ။ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ရဲ႕သာသနာမွာ သံဃာ အခ်င္းခ်င္း ညီညီ ညြတ္ညြတ္နဲ႔ ဘာ(သီးသန္႔) ထြင္လံုးမွ မပါဘဲ ႐ိုး႐ိုး သားသား ေနထိုင္ၾကတဲ့ သံ ဃာေတြပါ။ ေရႊက်င္ ဂိုဏ္းျဖစ္တာနဲ႔ ေရႊက်င္ ဂိုဏ္း၀င္ေတြက လဲြတဲ့ သံဃာေတြက ေနရင္း ထိုင္ရင္း သုဓမၼာ ဂိုဏ္း၀င္ေတြ ျဖစ္သြားခဲ့ရတယ္။ အမွန္က သမိုင္းေၾကာင္းျပန္ၾကည့္ရင္ သုဓမၼာ ဆိုတာ ဘာဂိုဏ္းမွ မဟုတ္ပါဘူး။

 
 
ျပီးေတာ့လဲ ဒီလို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ရယ္ၾကေမာၾက ေျပာၾက 
 
ေနာက္ ဒြါရဂိုဏ္းတဲ့။ ၾသကာသမွာ (က်န္တဲ့အယူအဆ အေသးအမႊားေလးေတြလည္း ပါေသး တယ္ေပါ့ေ လ) က်န္ ဂိုဏ္းေတြက ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ လို႔ ဆိုတာကို မသင့္ေလွ်ာ္ဘူး။ ကာယဒြါရ၊ ၀စီဒြါရ၊ မေနာ ဒြါရလို႔ ဆိုမွ မွန္တယ္ဆိုေတာ့ ဒြါရဂိုဏ္းက တိုးလာရျပန္ေရာ။ ေအာ္ … ဒုကၡ၊ ဒုကၡ..လို႔ တ..ေနရ ပါတယ္။ ဒြါရ ဂိုဏ္းမွာလည္း မူလဒြါရ၊ မဟာဒြါရ၊ …. ကဲြျပန္ေရာ…။ ေအာ္ … ဘုရား… ဘုရား..လို႔ တ..ေန ရျပန္ေရာ။ အုပ္စုေတြက ကြဲလည္း ကဲြႏိုင္လြန္းတယ္။ အားမနာတမ္းဆိုရရင္ ကင္းေကာင္ေျပာသလို “အဲဒါ ျမန္မာကြ”လို႔ ဆိုရ မလိုပါပဲ။ 
 
 
ဆရာဒကာ အေမးအေျဖ(၁) ေလးသာ ဖတ္လိုက္ပါေတာ့ 

အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခု ၾကားဖူးတယ္။ အေနာက္တိုင္းသား ဒကာတစ္ေယာက္က ျမန္မာႏိုင္ငံ သာသနာ အေျခအေနကို ေလ့လာတယ္တဲ့။ ေလ့လာေတာ့ ဂိုဏ္းကြဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတာကို သြားေတြ႕တယ္။ ဒီဂိုဏ္းေတြ အေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးပါးထံကို သြားေမးမွပဲဆိုၿပီး စံုစမ္းေတာ့ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းက ဆရာေ တာ္ႀကီးတစ္ပါးထံ ေရာက္သြားတယ္တဲ့။

ဒကာ = အရွင္ဘုရား ျမန္မာမွာ ဂိုဏ္းကဲြေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အရွင္ဘုရားက ဘာ ဂိုဏ္း လဲ။
ဆရာေတာ္ = က်ဳပ္က ေရႊက်င္ဂိုဏ္းပါ။

ဒကာ = ေရႊက်င္ဂိုဏ္းမွာ ပိဋကတ္ ဘယ္ႏွစ္ပံုရွိပါသလဲ။
ဆရာေတာ္ = သံုးပံုပါ။
 
ဒကာ = ေအာ္ သံုးပံုပဲလား။ ဒါဆိုရင္ အျခားဂိုဏ္းက ပိဋကတ္သံုးပံုနဲ႔ ဘာကြာပါသလဲ။
ဆရာေတာ္ = ဘာမွ မကြာပါဘူး။
 
ဒကာ = ေအာ္ … အံ့ၾသစရာပဲ။ ပိဋကတ္သံုးပံုဆိုတဲ့ က်မ္းဂန္တူရဲ႕သားနဲ႔ ဂိုဏ္းကြဲလို႔ ဆိုရေသးလား။
ဆရာေတာ္ = အင္း … ဆိုရတာေပါ့။ ပိဋကတ္တူေပမယ့္ က်င့္တာက မတူဘူး။
 ဒကာ = ထူးဆန္းလွခ်ည္လား ဆရာေတာ္။ ပိဋကတ္သံုးပံုဆိုတဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္ တူရဲ႕သားနဲ႔ က်င့္တာက ဘယ္လိုမ်ား ကဲြသြားရတာလဲ။
ဆရာေတာ္ = ေရႊက်င္က စည္းကမ္းႀကီးတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္ခဲ့တဲ့ ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔အညီ ေနထိုင္ ၾက ပါတယ္။

 ဒကာ = ေရႊက်င္က စည္းကမ္းႀကီးတယ္ဆိုေတာ့ သုဓမၼာနဲ႔အျခားဂိုဏ္းေတြက အက်င့္ပ်က္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္တာလား။ ေနာက္ၿပီး အျခားဂိုဏ္းေတြက ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္ခဲ့တဲ့ ၀ိနည္းေတြကို ပယ္သလား။ ၀ိနည္းနဲ႔အညီ မေနၾကဘူးလား။
ဆရာေတာ္ = အဲ့ဒီလိုလည္း ဟုတ္ပါဘူး။ ေရႊက်င္က အျပင္သြားရင္ သကၤန္း႐ံုရတယ္။ ေဆးလိပ္မေသာက္ ဘူး ။ ကြမ္းမစားဘူး။ …….။

ဒကာ = ေအာ္ .. ပုိထူးဆန္းသြားၿပီ ဆရာေတာ္။ ဆရာေတာ္ ေျပာသလိုဆို သုဓမၼာက အျပင္သြားရင္ သ ကၤန္း မ႐ံုရ၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ရမယ္။ ကြမ္းစားရမယ္လို႔ စည္းကမ္းပညတ္ထားလို႔လား။ အဲဒီပညတ္ေတာ္ စည္းကမ္းေတြက ၀ိနယပိဋကတ္ကေန ပယ္ထုတ္ထားလို႔လား။

ဆရာေတာ္ = စည္းကမ္းေတာ့ မပညတ္ထားပါဘူး။ သူတို႔ ၀ိနည္းနဲ႔ က်ဳပ္တို႔ ေရႊက်င္၀ိနည္းနဲ႔လည္း အတူ တူပါပဲ။
 
ဒကာ = ေအာ္ … ဒါဆိုရင္ ေရႊက်င္နဲ႔ သုဓမၼာ အတူတူပဲေပါ့ ဆရာေတာ္။ လိုက္နာျခင္း၊ မလိုက္နာခ်င္းက ဂိုဏ္း နဲ႔မွ မဆိုင္တာ။ ပုဂၢလိက ကိစၥပဲ။ ေရႊက်င္မွာ ကြမ္းစားသူမရွိဘူး၊ ေဆးလိပ္ေသာက္သူ မရွိဘူးလို႔ ဆရာေတာ္ အာမခံႏိုင္ပါသလား။ သုဓမၼာကိုယ္ေတာ္ေတြကေရာ အားလံုး ေဆးလိပ္နဲ႔ကြမ္းကို စားၾကပါ သလား။ ဒီေ တာ့ ေရႊက်င္နဲ႔သုဓမၼာ အတူတူေပါ့။

ဆရာေတာ္ = ေတာ္ ေတာ္… ေဟ့ေကာင္ေတြ၊ အဲဒီအျဖဴေကာင္ကို ဆြဲထုတ္သြားစမ္း။ ဘာေတြ လာေ မးေန မွန္း မသိဘူး။ ေအး ေျပာလိုက္မယ္။ မတူဘူးကြ။ ဘယ္ေတာ့မွ ေရႊက်င္နဲ႔ သုဓမၼာ ဘယ္ေတာ့မွ မတူ ဘူး။ ဟင္းးးး (ဗလံုးဗေထြး ေဒါသတႀကီးနဲ႔ တစ္ပါးတည္း ေရရြတ္ေနေတာ့တယ္)
 
ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးကို ေတြ႕မိေတာ့ ေအာ္ … ျမန္မာေတြ ျမန္မာေတြ ….. ကဲြရ ၿပဲရတာ ေတာ္ေတာ္ ၀ါသနာပါၾကပါလားလို႔။ သာသနာေဘာင္က ဒီလို ကဲြေနမွေတာ့ ေအာ္ လူေတြ ကဲြတာ ဘာမ်ား ဆန္းေသး လို႔လည္း ….. ကြယ္။

 အရွင္ကုသလသာမိ.. http://www.ashinkusala.com/

( ဘုရားေဟာၾကားသည့္ တရားေတာ္ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ လက္ခံထားတာျခင္းလဲတူ၊ က်င့္စဥ္အျဖစ္ သီလ သမာဓိ ပညာ မဂၢင္ရွစ္ပါးလမ္းေၾကာင္းကုိ က်င့္ၾကံတာျခင္းလဲတူ၊ နိဗၺာန္ဆုိတဲ့ပန္းတုိင္လဲတူညီ ၾကတာမုိ႔ ကဲြျပားသည္ဟု မဆိုနိဳင္ပါ၊ ပုဂၢဳလ္ေရး အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းမႈမ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏ ) ( အရွင္တိကၡဥာဏ ) 
 

No comments:

Post a Comment

ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

သတင္းဆိုဒ္ေတြကို ဆက္သြားခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္

ဖတ္ရႈမႈ မ်ားေသာ သတင္းမ်ား

® GOLDEN LAND MYANMAR NEWS & KNOWLEDGE

“““ ဒါေလးကို အရင္ရွင္းျပီးမွ လမ္းေပၚထြက္ ၾကပါ ”””


အစုိးရႏွင့္ ျပည္သူ သင့္ျမတ္ေအာင္ ၾကားခံ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မဟုတ္။ ျငိမ္းခ်မ္း စြာ ေမတၱာ ပို႔သည္ဟု အေၾကာင္းျပ၊ ေဘး မွာ ခြပ္ေဒါင္း အလံ ခ်ေနသည့္ သံဃာေတာ္ မ်ားသည္ ေထရ ၀ါဒ ဗုဒၶ ဘာသာ ကိုး ကြယ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ မည္သို႔ေသာ သာသနာ သုေတ သနမ်ား ၊ သာသနာေတာ္ တိုးတက္ ပ်ံ႕ ပြားေရးကို မည္သို႔ လုပ္ေဆာင္ေနသည္ လဲဟု ေမးခြန္းထုတ္ လိုက္ခ်င္ပါသည္။ လမ္းေပၚထြက္ေသာ သံ ဃာေ တာ္ မ်ား ထဲမွ မည္သည့္ သံဃာသည္ သာသ နာေရးကို လုပ္ေနပါသလဲ။
 
 
 
ေဒါင္းအလံခ်ျပီး ေက်ာင္းျပန္ၾကြမွ သံဃာစစ္ေတာ့မယ္ သံဃာမ်ား 
 
အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သံဃာ့ဂိုဏ္းခြဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ေရႊက်င္၊ သုဓမၼာ၊ ဒြါရ၊ မူလ ဒြါရ၊ မဟာဒြါရ၊ အေနာက္ေခ်ာင္းဒြါရ၊ စတုဘုမၼိက၊ ေ၀ဠဳ၀န္ … စသျဖင့္ေပါ့ေလ။ ဂဏ၀ိမုတ္ (ဂိုးဏ္း လြတ္ဂိုဏ္း )ဆိုတာက ပါေသးတယ္။ ရယ္ဖို႔လည္း အေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ ဒြါရကလည္း ၾကည့္ေလ… မူလ ဒြါရ၊ မဟာဒြါရ၊ အေနာက္ေခ်ာင္းဒြါရ ဆိုၿပီး ထပ္ကြဲျပန္ တယ္။ ေရႊက်င္ မွာ လည္း ေရႊ က်င္၊ ေတာ ရေရႊက်င္ဆိုၿပီး အယူစြဲသူက ရွိေသးတယ္။ ေနရင္းထိုင္ရင္း ဘယ္ဂိုဏ္းမွ မပါခ်င္လို႔ ကိုယ့္ဟာနဲ႔ ကိုယ္ အသာေန တာေတာင္ သူ႕အဖဲြ႕ကို ဂဏ၀ိမုတ္ (ဂိုဏ္းလြတ္ဂိုဏ္း)လို႔ စာရင္းသြင္းလိုက္ျပန္တယ္။

 
 
ခြပ္ေဒါင္းအလံ ေရွ႕ေနာက္ညွပ္လို႔ မလိုတာကို ေတာင္းဆိုေနတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ား

ေရႊက်င္ဂိုဏ္း ကဲြတာဆိုရင္ ဘာမွ ဟုတ္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီး (အခ်ိဳ႕)ဟာ ၀ိနည္းေလး စား တာေ တာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ အတၱက အေတာ္ႀကီးၾက ပါတယ္။ ေရႊက်င္ဂိုဏ္း ကဲြတာဆိုရင္ သေဘာ ထားေသး သိမ္လို႔ ျဖစ္ ရတာပဲ။ ျမတ္စြာ ဘုရားေတာင္ သံဃာ ညီညြတ္ေရး အားေပးေသး တာ။ အခုေတာ့ သံဃာ ခ်င္း တူတာကို ဟိုေက်ာင္းက ကိုယ္ေတာ္ ကေတာ့ ဘာ၊ ဒီေက်ာင္းက ကိုယ္ေတာ္ က်ေတာ့ ဘာနဲ႔ သံဃာ ကို သံဃာလို႔ မျမင္ႏိုင္ ရွာၾကပဲ ပုဂၢိဳလ္ကို သြားျမင္ၾကေတာ့ ဂိုဏ္းေတြက မကဲြသင့္ဘဲ ကဲြကုန္ၾက တယ္။ ဂိုဏ္း ကဲြေတာ့ သူ႕အုပ္စု၊ ကိုယ့္ အုပ္စုနဲ႔ ညီညႊတ္ေရး မျဖစ္ေတာ့ဘူး။

 
 
မီဒီယာက အနီးကပ္ေျမွာက္၊ ဓာတ္ပံုရိုက္ခံတဲ့ ေရွ႕ဆံုးက ကိုယ္ေတာ္ေတြကလြဲရင္ က်န္တာ ကိုယ္ၾကိဳက္ တာ ကိုယ္လုပ္

ေရႊက်င္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးေၾကာင့္ ေရႊက်င္ဂိုဏ္း၊ ေရႊက်င္အုပ္စု ျဖစ္သြားတာက အေရး မႀကီးဘူးပဲ ထား လိုက္ ပါအံုး။ ေနရင္း ထိုင္ရင္း သုဓမၼာ ဇရပ္မွာ ညီညီ ညြတ္ညြတ္ ေနထိုင္တဲ့ သံဃာေတြက သုဓမၼာ ဂိုဏ္းျဖစ္ သြားရတယ္။ တကယ္ေတာ့ သုဓမၼာက ဂိုဏ္းမွ မဟုတ္တာ။ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ရဲ႕သာသနာမွာ သံဃာ အခ်င္းခ်င္း ညီညီ ညြတ္ညြတ္နဲ႔ ဘာ(သီးသန္႔) ထြင္လံုးမွ မပါဘဲ ႐ိုး႐ိုး သားသား ေနထိုင္ၾကတဲ့ သံ ဃာေတြပါ။ ေရႊက်င္ ဂိုဏ္းျဖစ္တာနဲ႔ ေရႊက်င္ ဂိုဏ္း၀င္ေတြက လဲြတဲ့ သံဃာေတြက ေနရင္း ထိုင္ရင္း သုဓမၼာ ဂိုဏ္း၀င္ေတြ ျဖစ္သြားခဲ့ရတယ္။ အမွန္က သမိုင္းေၾကာင္းျပန္ၾကည့္ရင္ သုဓမၼာ ဆိုတာ ဘာဂိုဏ္းမွ မဟုတ္ပါဘူး။

 
 
ျပီးေတာ့လဲ ဒီလို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ရယ္ၾကေမာၾက ေျပာၾက 
 
ေနာက္ ဒြါရဂိုဏ္းတဲ့။ ၾသကာသမွာ (က်န္တဲ့အယူအဆ အေသးအမႊားေလးေတြလည္း ပါေသး တယ္ေပါ့ေ လ) က်န္ ဂိုဏ္းေတြက ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ လို႔ ဆိုတာကို မသင့္ေလွ်ာ္ဘူး။ ကာယဒြါရ၊ ၀စီဒြါရ၊ မေနာ ဒြါရလို႔ ဆိုမွ မွန္တယ္ဆိုေတာ့ ဒြါရဂိုဏ္းက တိုးလာရျပန္ေရာ။ ေအာ္ … ဒုကၡ၊ ဒုကၡ..လို႔ တ..ေနရ ပါတယ္။ ဒြါရ ဂိုဏ္းမွာလည္း မူလဒြါရ၊ မဟာဒြါရ၊ …. ကဲြျပန္ေရာ…။ ေအာ္ … ဘုရား… ဘုရား..လို႔ တ..ေန ရျပန္ေရာ။ အုပ္စုေတြက ကြဲလည္း ကဲြႏိုင္လြန္းတယ္။ အားမနာတမ္းဆိုရရင္ ကင္းေကာင္ေျပာသလို “အဲဒါ ျမန္မာကြ”လို႔ ဆိုရ မလိုပါပဲ။ 
 
 
ဆရာဒကာ အေမးအေျဖ(၁) ေလးသာ ဖတ္လိုက္ပါေတာ့ 

အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခု ၾကားဖူးတယ္။ အေနာက္တိုင္းသား ဒကာတစ္ေယာက္က ျမန္မာႏိုင္ငံ သာသနာ အေျခအေနကို ေလ့လာတယ္တဲ့။ ေလ့လာေတာ့ ဂိုဏ္းကြဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတာကို သြားေတြ႕တယ္။ ဒီဂိုဏ္းေတြ အေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးပါးထံကို သြားေမးမွပဲဆိုၿပီး စံုစမ္းေတာ့ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းက ဆရာေ တာ္ႀကီးတစ္ပါးထံ ေရာက္သြားတယ္တဲ့။

ဒကာ = အရွင္ဘုရား ျမန္မာမွာ ဂိုဏ္းကဲြေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အရွင္ဘုရားက ဘာ ဂိုဏ္း လဲ။
ဆရာေတာ္ = က်ဳပ္က ေရႊက်င္ဂိုဏ္းပါ။

ဒကာ = ေရႊက်င္ဂိုဏ္းမွာ ပိဋကတ္ ဘယ္ႏွစ္ပံုရွိပါသလဲ။
ဆရာေတာ္ = သံုးပံုပါ။
 
ဒကာ = ေအာ္ သံုးပံုပဲလား။ ဒါဆိုရင္ အျခားဂိုဏ္းက ပိဋကတ္သံုးပံုနဲ႔ ဘာကြာပါသလဲ။
ဆရာေတာ္ = ဘာမွ မကြာပါဘူး။
 
ဒကာ = ေအာ္ … အံ့ၾသစရာပဲ။ ပိဋကတ္သံုးပံုဆိုတဲ့ က်မ္းဂန္တူရဲ႕သားနဲ႔ ဂိုဏ္းကြဲလို႔ ဆိုရေသးလား။
ဆရာေတာ္ = အင္း … ဆိုရတာေပါ့။ ပိဋကတ္တူေပမယ့္ က်င့္တာက မတူဘူး။
 ဒကာ = ထူးဆန္းလွခ်ည္လား ဆရာေတာ္။ ပိဋကတ္သံုးပံုဆိုတဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္ တူရဲ႕သားနဲ႔ က်င့္တာက ဘယ္လိုမ်ား ကဲြသြားရတာလဲ။
ဆရာေတာ္ = ေရႊက်င္က စည္းကမ္းႀကီးတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္ခဲ့တဲ့ ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔အညီ ေနထိုင္ ၾက ပါတယ္။

 ဒကာ = ေရႊက်င္က စည္းကမ္းႀကီးတယ္ဆိုေတာ့ သုဓမၼာနဲ႔အျခားဂိုဏ္းေတြက အက်င့္ပ်က္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္တာလား။ ေနာက္ၿပီး အျခားဂိုဏ္းေတြက ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္ခဲ့တဲ့ ၀ိနည္းေတြကို ပယ္သလား။ ၀ိနည္းနဲ႔အညီ မေနၾကဘူးလား။
ဆရာေတာ္ = အဲ့ဒီလိုလည္း ဟုတ္ပါဘူး။ ေရႊက်င္က အျပင္သြားရင္ သကၤန္း႐ံုရတယ္။ ေဆးလိပ္မေသာက္ ဘူး ။ ကြမ္းမစားဘူး။ …….။

ဒကာ = ေအာ္ .. ပုိထူးဆန္းသြားၿပီ ဆရာေတာ္။ ဆရာေတာ္ ေျပာသလိုဆို သုဓမၼာက အျပင္သြားရင္ သ ကၤန္း မ႐ံုရ၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ရမယ္။ ကြမ္းစားရမယ္လို႔ စည္းကမ္းပညတ္ထားလို႔လား။ အဲဒီပညတ္ေတာ္ စည္းကမ္းေတြက ၀ိနယပိဋကတ္ကေန ပယ္ထုတ္ထားလို႔လား။

ဆရာေတာ္ = စည္းကမ္းေတာ့ မပညတ္ထားပါဘူး။ သူတို႔ ၀ိနည္းနဲ႔ က်ဳပ္တို႔ ေရႊက်င္၀ိနည္းနဲ႔လည္း အတူ တူပါပဲ။
 
ဒကာ = ေအာ္ … ဒါဆိုရင္ ေရႊက်င္နဲ႔ သုဓမၼာ အတူတူပဲေပါ့ ဆရာေတာ္။ လိုက္နာျခင္း၊ မလိုက္နာခ်င္းက ဂိုဏ္း နဲ႔မွ မဆိုင္တာ။ ပုဂၢလိက ကိစၥပဲ။ ေရႊက်င္မွာ ကြမ္းစားသူမရွိဘူး၊ ေဆးလိပ္ေသာက္သူ မရွိဘူးလို႔ ဆရာေတာ္ အာမခံႏိုင္ပါသလား။ သုဓမၼာကိုယ္ေတာ္ေတြကေရာ အားလံုး ေဆးလိပ္နဲ႔ကြမ္းကို စားၾကပါ သလား။ ဒီေ တာ့ ေရႊက်င္နဲ႔သုဓမၼာ အတူတူေပါ့။

ဆရာေတာ္ = ေတာ္ ေတာ္… ေဟ့ေကာင္ေတြ၊ အဲဒီအျဖဴေကာင္ကို ဆြဲထုတ္သြားစမ္း။ ဘာေတြ လာေ မးေန မွန္း မသိဘူး။ ေအး ေျပာလိုက္မယ္။ မတူဘူးကြ။ ဘယ္ေတာ့မွ ေရႊက်င္နဲ႔ သုဓမၼာ ဘယ္ေတာ့မွ မတူ ဘူး။ ဟင္းးးး (ဗလံုးဗေထြး ေဒါသတႀကီးနဲ႔ တစ္ပါးတည္း ေရရြတ္ေနေတာ့တယ္)
 
ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးကို ေတြ႕မိေတာ့ ေအာ္ … ျမန္မာေတြ ျမန္မာေတြ ….. ကဲြရ ၿပဲရတာ ေတာ္ေတာ္ ၀ါသနာပါၾကပါလားလို႔။ သာသနာေဘာင္က ဒီလို ကဲြေနမွေတာ့ ေအာ္ လူေတြ ကဲြတာ ဘာမ်ား ဆန္းေသး လို႔လည္း ….. ကြယ္။

 အရွင္ကုသလသာမိ.. http://www.ashinkusala.com/

( ဘုရားေဟာၾကားသည့္ တရားေတာ္ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ လက္ခံထားတာျခင္းလဲတူ၊ က်င့္စဥ္အျဖစ္ သီလ သမာဓိ ပညာ မဂၢင္ရွစ္ပါးလမ္းေၾကာင္းကုိ က်င့္ၾကံတာျခင္းလဲတူ၊ နိဗၺာန္ဆုိတဲ့ပန္းတုိင္လဲတူညီ ၾကတာမုိ႔ ကဲြျပားသည္ဟု မဆိုနိဳင္ပါ၊ ပုဂၢဳလ္ေရး အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းမႈမ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏ ) ( အရွင္တိကၡဥာဏ ) 
 
0 comments:

Post a Comment

ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။