Pages

Thursday, December 20, 2012

“““ လမ္းမမ်ားထက္တြင္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ အခ်ိန္မ်ား ”””


႐ံုးဆင္းလာသည့္ မသြယ္သြယ္တစ္ေယာက္ မာက်ဴရီမီးေရာင္ေအာက္က ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ စိတ္မပါ့ တပါ ေလွ်ာက္လာရင္း ႐ႈပ္ေထြးေနသည့္ ယာဥ္တန္းရွည္ႀကီးကိုၾကည့္ကာ သည္ညလည္း အိမ္ျပန္ေနာက္ က်လိမ့္ဦးမည္ဟု ေတြးရင္း သက္ျပင္းခ်လုိက္မိသည္။ သည္လုိသက္ျပင္းခ်ခဲ့ရတဲ့ ေန႔ေတြက လနဲ႔ခ်ီ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။


ဒါေတြေၾကာင့္ လမ္းသြားလမ္းလာေတြ ဒုကၡေရာက္ရတယ္ 


 ဒါမွ လမ္းမပိတ္ရင္ ဘယ္အခ်ိန္မွ လမ္းမပိတ္ေတာ့ဘူး

ေန႔စဥ္လွည္းတန္းမွ လႈိင္သာယာသို႔ ျပန္ေနက် အခ်ိန္တစ္နာရီခန္႔သာ ၾကာေသာ္လည္း ယခုေနာက္ပုိင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္တစ္နာရီခြဲခန္႔ ၾကာလာသည္။ လွည္းတန္းမွ သူမ စီးနင္းလုိက္ပါလာသည့္ ဘတ္စ္ကားမွာ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆံုမေရာက္ခင္တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ႀကံဳရသည္။ သူမ ဘတ္စ္ကားေပၚတြင္ အခ်ိန္မျဖဳန္းလုိ၍ ဆင္းၿပီး ဘုရင့္ေနာင္တံတားကို ျဖတ္သန္းၿပီး လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္အစ၏ အနီးစပ္ဆံုး မွတ္တုိင္သို႔ လမ္းေလွ်ာက္သည္။ ထိုဂိတ္မွ အျမန္ဆုံးေရာက္ေ သာကားစီး၍ အိမ္ျပန္သည္။

“အရင္က ႐ံုးသြားရင္ နာရီ၀က္ပဲၾကာတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း လမ္းေၾကာက်ပ္လာတာ ၁ နာရီေက်ာ္ၾကာ လာေတာ့ အလုပ္ေနာက္က်တာေတြ မ်ားလာတယ္။ အလုပ္ေနာက္က်ေတာ့ လစာျဖတ္ခံရတာေပါ့” ဟု လိႈင္သာယာၿမိဳ႕နယ္မွ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္သို႔ ေန႔စဥ္အလုပ္ဆင္းရသူ မေမသူကလည္း ေျပာသည္။

မသြယ္သြယ္ႏွင့္ မေမသူတုိ႔ကဲ့သို႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈေၾကာင့္ မိမိတို႔၏ တန္ဖိုးရွိလွေသာ အခ်ိန္မ်ား ဘတ္စ္ ကားေပၚတြင္၊ ကားမ်ားေပၚတြင္ ကားလမ္းမထက္တြင္ ဆံုး႐ံႈးေနရသူေပါင္း စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္၌သန္းႏွင့္ခ်ီ၍ရွိပါသည္။


စည္းကမ္းမရွိ ကားလမ္းေပၚတြင္လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနေသာလူမ်ားေၾကာင့္ လည္း ယာဥ္ေၾကာမ်ား ပိတ္ဆိုမႈျဖစ္

ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ လမ္းေပၚတြင္ အခ်ိန္မ်ား ပိုမိုကုန္ဆံုး၍ ၀င္ေငြရွာ ခဲ့ရသည္မွာ ရွစ္လခန္႔ ၾကာျမင့္လာၿပီဟု အငွားယာဥ္ေမာင္း ကုိတင့္ေ၀ကဆုိသည္။

“ကားသစ္ေတြ စသြင္းခြင့္ရတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး လမ္းေတြ သိသိသာသာ က်ပ္လာတယ္။ အဲဒီမတုိင္ခင္က တစ္နာရီကုိ ၅၀၀၀ ေလာက္ ရွာလို႔ရရင္ အခု ၃၀၀၀ ေလာက္ပဲ ရေတာ့တယ္။ အရင္ ၀င္ေငြကိုမီဖုိ႔ အခ်ိန္ေတြပိုၿပီးေပးရတယ္” ဟု ကုိတင့္ေ၀က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းျဖစ္ေပၚေနေသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားစြာရွိသည့္အနက္ လမ္းအ သံုးျပဳ သူ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းသည္ လတ္တေလာ ယာ ဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔ရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္း တစ္ရပ္ျဖစ္လာေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပေရးရာပညာရွင္ မ်ား ကေျပာ သည္။

အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္တစ္ဦးျဖစ္သူ ေဒါက္တာ ျမတ္ဉာဏစိုးက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ လူ ဦးေရႏွင့္ ယာဥ္စီးေရအခ်ိဳးအစားအရ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား နည္းေနေသးၿပီး ယာဥ္လမ္းေၾကာင္းက်ပ္ေ တာက္ မႈ မ်ားျဖစ္ ေပၚရျခင္းသည္ စည္းကမ္းပုိင္း အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

“ယာဥ္ထိန္းက ဘယ္လုိပဲမိလို႔ CCTV ကေန အေရးယူယူ ဒီလူေတြ စည္းကမ္းေဖာက္ေနသ၍ကေတာ့ ဒီျပႆနာႀကီးက ႀကံဳေနမွာပဲ” ဟု ႀကိဳးမဲ့၊ ေၾကးနန္းႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕မွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး ေ က်ာ္ေ ထြး ကေျပာသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္မူ၀ါဒမ်ား ေျပာင္းလဲခြင့္ျပဳၿပီး ေနာက္ပုိင္းတြင္ ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ ကားသစ္မ်ား ပိုမ်ားလာၿပီးေနာက္ပိုင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာသည္ဟု သံုးသပ္မႈမ်ားလည္းရွိသည္။

“ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ယွဥ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကမၻာေပၚမွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႕တုိင္းလုိလိုမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ၊ က်ပ္တည္းမႈ အဲဒါေတြကေတာ့ ေတြ႕ရတာပဲ။ မေတြ႕ရဘူးဆုိတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ေတာ္ရွားမယ္ထင္ပါတယ္” ဟု ၿမိဳ႕ျပစီမံခန္႔ခြဲမႈ ပညာရွင္ ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္ကေျပာသည္။

ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ စာရင္းမ်ားအရ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ခရီးသည္ တင္ယာဥ္စီးေရ ၁၁၀၀၀ ေက်ာ္အပါအ၀င္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ မွတ္ပံုတင္ၿပီး ယာဥ္စီးေရ ၂၃၀၀၀၀ ေက်ာ္ရွိေန သည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈ မူ၀ါဒ ေျပာင္းလဲခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္မွ ယခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၄ ရက္ထိ အေကာက္ ခြန္ဦးစီးဌာန၏ စာရင္းမ်ားအရ စည္းၾကပ္ၿပီး ယာဥ္စီးေရ ၁၁၈၈၇၇ ရွိသည္။

ယာဥ္မ်ားလြတ္လပ္စြာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳျခင္းသည္ လက္ရွိရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ သြားလာေရးကြန္ရက္အေပၚ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈမ်ားကို ျမန္မာႏုိင္ငံအင္ဂ်င္နီယာအသင္းမွ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး ကၽြမ္းက်င္သူ ဦးေ ဇာ္ႏုိင္ က “အမ်ားျပည္သူေတြအတြက္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ သြားႏုိင္ေအာင္ဆုိၿပီး ဘတ္စ္ကားေတြ တင္သြင္း တယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ ကားေတြအၿပိဳင္သြင္းၿပီး လက္ရွိလမ္းေတြေပၚ ပစ္တင္လိုက္ေတာ့ က်ပ္သြားတာေပါ့” ဟု ဆုိသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈသည္ ၿမိဳ ေတာ္အတြင္း ေန ထုိင္သူအမ်ားစု ျဖစ္သည့္ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းမ်ား၏ လုပ္ငန္းခြင္ အခ်ိန္မမီ ထိခုိက္မႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕ေစသကဲ့သို႔ အငွားယာဥ္ေမာင္းအခ်ိဳ႕ ၀င္ေငြထိခုိက္ မႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕လာရသည္။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားေၾကာင့္ အ လုပ္ ၀င္ခ်ိန္ ေနာက္က်မႈမ်ား ပုိမုိမ်ား ျပားလာေၾကာင္း ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းအခ်ိဳ႕ကေျပာသည္။

လမ္းဆံုမ်ားရွိ မီးပြိဳင့္မ်ားတြင္ ယာဥ္မ်ား၏ စည္းကမ္းမဲ့ရပ္တန္႔၊ ေမာင္းႏွင္မႈမ်ားေၾကာင့္ မီးပြိဳင့္တြင္ တန္း စီရမႈ အခ်ိန္ၾကာျမင့္လာၿပီး ယခင္သံုးမိနစ္ခန္႔သာ ေစာင့္ဆုိင္းရေသာ မီးပြိဳင့္မ်ားတြင္ ၁၅ မိနစ္ခန္႔ထိ တန္း စီေစာင့္ဆိုင္းရမႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕လာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အငွားယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးကဆိုသည္။

“ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ကေတာ့ ဒါျဖစ္တယ္ဆုိတာ စည္းကမ္းလုိက္နာမႈ အားနည္းလုိ႔ျဖစ္တာေလ။ ဒါကို ေျဖရွင္းဖုိ႔ ဌာနဆုိင္ရာေတြအပါအ၀င္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေကာ္မတီကလည္း လုပ္ေနတယ္။ ျပည္သူေတြ အားလံုးကလည္း ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။ ဒါကို ေျဖရွင္းဖို႔ အားလံုးမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈဗဟို ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။

ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေရးဆြဲ၍ အစုိးရကုိ အၾကံျပဳထားေသာ ဦးခြန္သာျမင့္က အဆိုပါကိစၥကို ေျဖရွင္းရာတြင္ လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရတြင္ တာ၀န္ရွိၿပီး စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ားကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အေရးယူမႈျပဳလုပ္ရန္ လိုေၾကာင္းဆုိသည္။

ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္လုိင္းအမ်ားစုမွာ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း လုိက္နာမႈ အားနည္းေနေ ၾကာင္း ေလ့လာသူမ်ားက သံုးသပ္သည္။ လက္ရွိကာလတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း မထသ (ရန္ကုန္တုိင္းေဒ သႀကီး)၊ ဗႏၶဳလယာဥ္လုိင္းမ်ားအပါအ၀င္ ယာဥ္လုိင္းႀကီး ၁၇ လိုင္းမွ ယာဥ္စီးေရ ၆၈၈၆ စီးျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၏ ခရီးသည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းကို လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း မ.ထ.သ(ဗဟို)မွ ထုတ္ျပန္သည့္ စာရင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပသည္။

၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္း အစုိးရ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ လူဦးေရ ၇ သန္းနီးပါးရွိေသာ ရန္ကုန္လူထု၏ ၂၈ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖစ္သည့္ ၂ သန္း၀န္းက်င္မွာ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုိင္းမ်ားကို အားထားေနရေၾကာင္း မထ သ (ဗဟုိ)၏ ထုတ္ျပန္သည့္ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။

ယာဥ္စီးေရႏွင့္ ခရီးသည္အခ်ိဳးအရ ခရီးသည္ ၂၉၀ ခန္႔က ယာဥ္တစ္စီးကုိ မွ်ေ၀သံုးစြဲေနရသကဲ့ သို႔ ျဖစ္ေ နသည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးေသာႏုိင္ငံမ်ားႏွ င့္ ဖြံ႕ ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံအခ်ိဳ႕တို႔တြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္း မႈကို ေျဖရွ င္းႏုိင္ ရန္ အတြက္ ရထားျဖင့္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးစနစ္ကုိ တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳႏုိင္ေသာ္လည္း လက္ရွိ ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းမ်ားတြင္ ရထားသြားလာမႈကို ပုိမိုတိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲပါက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားသြား လာမႈကို ထိခုိက္ႏုိင္သျဖင့္ ယခုထက္ ပိုမိုေျပးဆြဲရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးကဆုိသည္။

“ေျမေအာက္ရထားေတြေျပးဖို႔က ေငြေၾကးအမ်ားႀကီးကုန္မွာေလ။ လက္ရွိမွာေတာ့ သိပ္မျဖစ္ႏုိင္ေသးဘူး။ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတြကို ေခါက္ေရပိုတိုးေျပးဆြဲဖုိ႔က်ေတာ့လည္း ရထားလာရင္ ကားေတြက ရပ္ထားရတာ ဆုိေတာ့ ရထားေတြမ်ားမ်ားလာရင္ ကားေတြက သြားလုိ႔ရမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒီထက္ပိုၿပီး ရထား ေတြေျပးဖုိ႔ဆုိတာလည္း အခက္အခဲရွိပါတယ္”

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားကုိ တစ္ရက္လွ်င္ ေခါက္ေရ ၂၀၀ ခန္႔ ေျပးဆြဲေနၿပီး စီးနင္းသူဦးေရ တစ္သိန္းခန္႔ ရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား၏ စာရင္းမ်ားအရသိရသည္။

လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အစိုးရ၏ ေျမယာအသံုးခ်မႈ မူ၀ါဒတြင္ လိုအပ္ ခ်က္ မ်ား ေျမာက္ျမားစြာရွိၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕စြန္ မဂၤလာဒံု၊ ေထာက္ႀကံ႕ အစရွိေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ အသံုး မျပဳေတာ့သည့္ တပ္မေတာ္ပုိင္ ေျမယာမ်ားကို တုိးခ်ဲ႕အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ကုိ တစ္ စိတ္တစ္ေဒသေျဖရွင္းႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္ဟု ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ဗိသုကာဆုိင္ရာ ကၽြမ္္းက်င္ပညာရွင္ ဦး၀င္းျမင့္က ေျပာသည္။

“လက္ရွိ ရန္ကုန္သူ၊ ရန္ကုန္သားေတြကေတာ့ ပထမဆံုး ယာဥ္မ်ားလာတာျဖစ္တဲ့အ တြက္ ျပႆနာေလးေတြ ႀကံဳရမွာပဲ။ အေျဖက ခ်က္ခ်င္းႀကီး ဒါလုပ္မွျဖစ္မယ္ဆုိၿပီး ေျပာလုိ႔မရဘူး။ ကိစၥအမ်ားႀကီးေပၚမွာ တည္ပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္ကဆုိသည္။

ပညာရွင္မ်ားကေတာ့ လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အက်ယ္အ၀န္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ ယာဥ္စီးေရမွာ ေျပာပေလာက္ေ အာင္ မမ်ားေသးဟု ဆုိသည္။ လက္ရွိ ယာဥ္ေၾကာအက်ပ္အတည္းကို ေျဖရွင္းႏုိင္ ရန္အတြက္ ေရတုိ နည္းအျဖစ္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္ကာ ေျဖရွင္းနည္းျဖင့္ ေျဖရွင္းႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပသ ယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရး ကၽြမ္းက်င္သူ ဦးေဇာ္ႏုိင္ကေျပာသည္။

အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အသံုးျပဳေနသည့္ စနစ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ခ႐ုပတ္လမ္းစနစ္သည္လည္း အခက္အခဲ ကို ေျပလည္ေစႏုိင္ေသာ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္းလည္း ၎ကဆုိသည္။

လက္ရွိတြင္ ယာဥ္လုိင္းအမ်ားစုသည္ ဆူးေလဗဟုိျပဳစနစ္ျဖင့္သာ ေျပးဆြဲေနၿပီး ၿမိဳ႕၏မည္သည့္ေနရာမွ စထြက္ၿပီး အဆံုးသတ္သည့္ ယာဥ္မဆို ဆူးေလ ဘုရားတစ္၀ုိက္ကုိ ျဖတ္သန္းကာ သြားလာမႈမ်ားေနသျဖင့္ ခရီးသည္မ်ားအေနျဖင့္ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ားျဖစ္ေပၚကာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား လည္း ျဖစ္ေပၚ လာခဲ့ သည္။

ၿမိဳ႕လယ္ယာဥ္ေၾကာက်ပ္သည့္ေနရာမ်ားသို႔ ျဖတ္သန္းရန္မလုိသည့္ ယာဥ္လုိင္းမ်ားကို ၿမိဳ႕လယ္ကို ေရွာင္ ကြင္းသြားႏုိင္သည့္ ခ႐ုပတ္လမ္းမ်ား စီစဥ္ထားရွိမႈနည္းျဖင့္လည္း ေျဖရွင္းေပးႏုိင္မည္ဟု ၎ကဆုိသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ားကုိ မွီခုိၿပီး လက္ရွိအက်ပ္အတည္းမ်ားကို အေျဖရွာႏုိင္သလို စီမံခန္႔ခြဲမႈနည္းစနစ္ မ်ားျဖင့္လည္း အေျဖရွာႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။ လမ္းမမ်ားတြင္ သြားလာေနသည့္ ယာဥ္မ်ား အစိတ္၊ အက်ဲကို မိနစ္အလိုက္သုေတသနျပဳမွတ္တမ္းတင္ၿပီးမီးပြိဳင့္မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္သည့္ စနစ္မ်ားျဖင့္လည္း အေျဖရွာႏုိင္ ေၾကာင္း၊ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ အေျခအေနမ်ားကိုအက္ဖ္အမ္ေရဒီယိုလုိင္းမ်ားမွ တစ္ဆင့္ အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီေၾကညာေပးသည့္ စနစ္သည္လည္း ယင္းျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းရာတြင္ အသံုး၀င္သည့္ နည္းလမ္း မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေဇာ္ႏုိင္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးေသာ လမ္းဆံုမ်ားတြင္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းကလည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာေျဖရွင္းျခင္း၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသအျဖစ္ ႐ႈျမင္ၾကသည္။

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈအမ်ားဆံုးျဖစ္ေပၚသည့္ လွည္းတန္းလမ္းဆံု၊ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆံု၊ ေရႊဂံုတုိင္ လမ္းဆံုမ်ား တြင္ ေဆာက္လုပ္ေနေသာ ခုံးေက်ာ္တံတားသံုးစင္း ၿပီးစီးပါက ၎လမ္းဆံုမ်ား တြင္ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ၏ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးႏုိင္မည္ဟု ခံုးေက်ာ္တံ တား ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ရရွိထားသည့္ ကုမၸဏီမ်ား၏ ေကာက္ယူထား ေသာ စစ္တမ္းမ်ားကဆုိသည္။

“ခံုးေက်ာ္တံတားေတြ ၿပီးသြားရင္ ကားေတြက လမ္းေၾကာေခ်ာင္ႏုိင္တဲ့ ဒီတံတားေတြကိုပဲ စုၿပံဳၿပီး လာတုိးၾကမွာ။ အခုလက္ရွိ အသံုးျပဳေနတဲ့ ယာဥ္အစီးေရ ထက္ေတာင္ ပုိမ်ားလာႏိုင္ေသးတယ္” ဟု လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္တံ တားစီမံကိန္းမွ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ေရရွည္နည္းလမ္းအတြက္မူ အမ်ားျပည္သူအသံုးျပဳႏုိင္သည့္ ပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ရက္တစ္ခု တည္ေဆာက္ ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။ ၿမိဳ႕၏ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ယာဥ္လုိင္းမ်ား ကိုသာ အဓိကအားကိုးေနရသည့္ ၿမိဳ႕ေနလူထုခုနစ္သန္း၀န္းက်င္အတြက္ ေျမေ အာက္ရထား၊ မိုးပ်ံရထား တုိ႔ကဲ့သို႔ေသာ ျမန္ျမန္ႏွင့္ မ်ားမ်ားသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးႏုိင္သည့္ စနစ္တစ္ခုေ ပၚေပါက္လာပါက လက္ရွိ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ား အေတာ္အတန္ေျပလည္ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေဇာ္ႏုိင္က ေျပာသည္။

7Day News Journal

No comments:

Post a Comment

ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

သတင္းဆိုဒ္ေတြကို ဆက္သြားခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္

ဖတ္ရႈမႈ မ်ားေသာ သတင္းမ်ား

® GOLDEN LAND MYANMAR NEWS & KNOWLEDGE

“““ လမ္းမမ်ားထက္တြင္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ အခ်ိန္မ်ား ”””


႐ံုးဆင္းလာသည့္ မသြယ္သြယ္တစ္ေယာက္ မာက်ဴရီမီးေရာင္ေအာက္က ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ စိတ္မပါ့ တပါ ေလွ်ာက္လာရင္း ႐ႈပ္ေထြးေနသည့္ ယာဥ္တန္းရွည္ႀကီးကိုၾကည့္ကာ သည္ညလည္း အိမ္ျပန္ေနာက္ က်လိမ့္ဦးမည္ဟု ေတြးရင္း သက္ျပင္းခ်လုိက္မိသည္။ သည္လုိသက္ျပင္းခ်ခဲ့ရတဲ့ ေန႔ေတြက လနဲ႔ခ်ီ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။


ဒါေတြေၾကာင့္ လမ္းသြားလမ္းလာေတြ ဒုကၡေရာက္ရတယ္ 


 ဒါမွ လမ္းမပိတ္ရင္ ဘယ္အခ်ိန္မွ လမ္းမပိတ္ေတာ့ဘူး

ေန႔စဥ္လွည္းတန္းမွ လႈိင္သာယာသို႔ ျပန္ေနက် အခ်ိန္တစ္နာရီခန္႔သာ ၾကာေသာ္လည္း ယခုေနာက္ပုိင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္တစ္နာရီခြဲခန္႔ ၾကာလာသည္။ လွည္းတန္းမွ သူမ စီးနင္းလုိက္ပါလာသည့္ ဘတ္စ္ကားမွာ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆံုမေရာက္ခင္တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ႀကံဳရသည္။ သူမ ဘတ္စ္ကားေပၚတြင္ အခ်ိန္မျဖဳန္းလုိ၍ ဆင္းၿပီး ဘုရင့္ေနာင္တံတားကို ျဖတ္သန္းၿပီး လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္အစ၏ အနီးစပ္ဆံုး မွတ္တုိင္သို႔ လမ္းေလွ်ာက္သည္။ ထိုဂိတ္မွ အျမန္ဆုံးေရာက္ေ သာကားစီး၍ အိမ္ျပန္သည္။

“အရင္က ႐ံုးသြားရင္ နာရီ၀က္ပဲၾကာတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း လမ္းေၾကာက်ပ္လာတာ ၁ နာရီေက်ာ္ၾကာ လာေတာ့ အလုပ္ေနာက္က်တာေတြ မ်ားလာတယ္။ အလုပ္ေနာက္က်ေတာ့ လစာျဖတ္ခံရတာေပါ့” ဟု လိႈင္သာယာၿမိဳ႕နယ္မွ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္သို႔ ေန႔စဥ္အလုပ္ဆင္းရသူ မေမသူကလည္း ေျပာသည္။

မသြယ္သြယ္ႏွင့္ မေမသူတုိ႔ကဲ့သို႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈေၾကာင့္ မိမိတို႔၏ တန္ဖိုးရွိလွေသာ အခ်ိန္မ်ား ဘတ္စ္ ကားေပၚတြင္၊ ကားမ်ားေပၚတြင္ ကားလမ္းမထက္တြင္ ဆံုး႐ံႈးေနရသူေပါင္း စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္၌သန္းႏွင့္ခ်ီ၍ရွိပါသည္။


စည္းကမ္းမရွိ ကားလမ္းေပၚတြင္လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနေသာလူမ်ားေၾကာင့္ လည္း ယာဥ္ေၾကာမ်ား ပိတ္ဆိုမႈျဖစ္

ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ လမ္းေပၚတြင္ အခ်ိန္မ်ား ပိုမိုကုန္ဆံုး၍ ၀င္ေငြရွာ ခဲ့ရသည္မွာ ရွစ္လခန္႔ ၾကာျမင့္လာၿပီဟု အငွားယာဥ္ေမာင္း ကုိတင့္ေ၀ကဆုိသည္။

“ကားသစ္ေတြ စသြင္းခြင့္ရတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး လမ္းေတြ သိသိသာသာ က်ပ္လာတယ္။ အဲဒီမတုိင္ခင္က တစ္နာရီကုိ ၅၀၀၀ ေလာက္ ရွာလို႔ရရင္ အခု ၃၀၀၀ ေလာက္ပဲ ရေတာ့တယ္။ အရင္ ၀င္ေငြကိုမီဖုိ႔ အခ်ိန္ေတြပိုၿပီးေပးရတယ္” ဟု ကုိတင့္ေ၀က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းျဖစ္ေပၚေနေသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားစြာရွိသည့္အနက္ လမ္းအ သံုးျပဳ သူ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းသည္ လတ္တေလာ ယာ ဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔ရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္း တစ္ရပ္ျဖစ္လာေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပေရးရာပညာရွင္ မ်ား ကေျပာ သည္။

အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္တစ္ဦးျဖစ္သူ ေဒါက္တာ ျမတ္ဉာဏစိုးက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ လူ ဦးေရႏွင့္ ယာဥ္စီးေရအခ်ိဳးအစားအရ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား နည္းေနေသးၿပီး ယာဥ္လမ္းေၾကာင္းက်ပ္ေ တာက္ မႈ မ်ားျဖစ္ ေပၚရျခင္းသည္ စည္းကမ္းပုိင္း အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

“ယာဥ္ထိန္းက ဘယ္လုိပဲမိလို႔ CCTV ကေန အေရးယူယူ ဒီလူေတြ စည္းကမ္းေဖာက္ေနသ၍ကေတာ့ ဒီျပႆနာႀကီးက ႀကံဳေနမွာပဲ” ဟု ႀကိဳးမဲ့၊ ေၾကးနန္းႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕မွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး ေ က်ာ္ေ ထြး ကေျပာသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္မူ၀ါဒမ်ား ေျပာင္းလဲခြင့္ျပဳၿပီး ေနာက္ပုိင္းတြင္ ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ ကားသစ္မ်ား ပိုမ်ားလာၿပီးေနာက္ပိုင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာသည္ဟု သံုးသပ္မႈမ်ားလည္းရွိသည္။

“ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ယွဥ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကမၻာေပၚမွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႕တုိင္းလုိလိုမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ၊ က်ပ္တည္းမႈ အဲဒါေတြကေတာ့ ေတြ႕ရတာပဲ။ မေတြ႕ရဘူးဆုိတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ေတာ္ရွားမယ္ထင္ပါတယ္” ဟု ၿမိဳ႕ျပစီမံခန္႔ခြဲမႈ ပညာရွင္ ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္ကေျပာသည္။

ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ စာရင္းမ်ားအရ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ခရီးသည္ တင္ယာဥ္စီးေရ ၁၁၀၀၀ ေက်ာ္အပါအ၀င္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ မွတ္ပံုတင္ၿပီး ယာဥ္စီးေရ ၂၃၀၀၀၀ ေက်ာ္ရွိေန သည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈ မူ၀ါဒ ေျပာင္းလဲခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္မွ ယခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၄ ရက္ထိ အေကာက္ ခြန္ဦးစီးဌာန၏ စာရင္းမ်ားအရ စည္းၾကပ္ၿပီး ယာဥ္စီးေရ ၁၁၈၈၇၇ ရွိသည္။

ယာဥ္မ်ားလြတ္လပ္စြာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳျခင္းသည္ လက္ရွိရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ သြားလာေရးကြန္ရက္အေပၚ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈမ်ားကို ျမန္မာႏုိင္ငံအင္ဂ်င္နီယာအသင္းမွ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး ကၽြမ္းက်င္သူ ဦးေ ဇာ္ႏုိင္ က “အမ်ားျပည္သူေတြအတြက္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ သြားႏုိင္ေအာင္ဆုိၿပီး ဘတ္စ္ကားေတြ တင္သြင္း တယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ ကားေတြအၿပိဳင္သြင္းၿပီး လက္ရွိလမ္းေတြေပၚ ပစ္တင္လိုက္ေတာ့ က်ပ္သြားတာေပါ့” ဟု ဆုိသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈသည္ ၿမိဳ ေတာ္အတြင္း ေန ထုိင္သူအမ်ားစု ျဖစ္သည့္ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းမ်ား၏ လုပ္ငန္းခြင္ အခ်ိန္မမီ ထိခုိက္မႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕ေစသကဲ့သို႔ အငွားယာဥ္ေမာင္းအခ်ိဳ႕ ၀င္ေငြထိခုိက္ မႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕လာရသည္။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားေၾကာင့္ အ လုပ္ ၀င္ခ်ိန္ ေနာက္က်မႈမ်ား ပုိမုိမ်ား ျပားလာေၾကာင္း ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းအခ်ိဳ႕ကေျပာသည္။

လမ္းဆံုမ်ားရွိ မီးပြိဳင့္မ်ားတြင္ ယာဥ္မ်ား၏ စည္းကမ္းမဲ့ရပ္တန္႔၊ ေမာင္းႏွင္မႈမ်ားေၾကာင့္ မီးပြိဳင့္တြင္ တန္း စီရမႈ အခ်ိန္ၾကာျမင့္လာၿပီး ယခင္သံုးမိနစ္ခန္႔သာ ေစာင့္ဆုိင္းရေသာ မီးပြိဳင့္မ်ားတြင္ ၁၅ မိနစ္ခန္႔ထိ တန္း စီေစာင့္ဆိုင္းရမႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕လာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အငွားယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးကဆိုသည္။

“ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ကေတာ့ ဒါျဖစ္တယ္ဆုိတာ စည္းကမ္းလုိက္နာမႈ အားနည္းလုိ႔ျဖစ္တာေလ။ ဒါကို ေျဖရွင္းဖုိ႔ ဌာနဆုိင္ရာေတြအပါအ၀င္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေကာ္မတီကလည္း လုပ္ေနတယ္။ ျပည္သူေတြ အားလံုးကလည္း ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။ ဒါကို ေျဖရွင္းဖို႔ အားလံုးမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈဗဟို ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။

ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေရးဆြဲ၍ အစုိးရကုိ အၾကံျပဳထားေသာ ဦးခြန္သာျမင့္က အဆိုပါကိစၥကို ေျဖရွင္းရာတြင္ လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရတြင္ တာ၀န္ရွိၿပီး စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ားကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အေရးယူမႈျပဳလုပ္ရန္ လိုေၾကာင္းဆုိသည္။

ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္လုိင္းအမ်ားစုမွာ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း လုိက္နာမႈ အားနည္းေနေ ၾကာင္း ေလ့လာသူမ်ားက သံုးသပ္သည္။ လက္ရွိကာလတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း မထသ (ရန္ကုန္တုိင္းေဒ သႀကီး)၊ ဗႏၶဳလယာဥ္လုိင္းမ်ားအပါအ၀င္ ယာဥ္လုိင္းႀကီး ၁၇ လိုင္းမွ ယာဥ္စီးေရ ၆၈၈၆ စီးျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၏ ခရီးသည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းကို လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း မ.ထ.သ(ဗဟို)မွ ထုတ္ျပန္သည့္ စာရင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပသည္။

၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္း အစုိးရ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ လူဦးေရ ၇ သန္းနီးပါးရွိေသာ ရန္ကုန္လူထု၏ ၂၈ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖစ္သည့္ ၂ သန္း၀န္းက်င္မွာ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုိင္းမ်ားကို အားထားေနရေၾကာင္း မထ သ (ဗဟုိ)၏ ထုတ္ျပန္သည့္ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။

ယာဥ္စီးေရႏွင့္ ခရီးသည္အခ်ိဳးအရ ခရီးသည္ ၂၉၀ ခန္႔က ယာဥ္တစ္စီးကုိ မွ်ေ၀သံုးစြဲေနရသကဲ့ သို႔ ျဖစ္ေ နသည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးေသာႏုိင္ငံမ်ားႏွ င့္ ဖြံ႕ ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံအခ်ိဳ႕တို႔တြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္း မႈကို ေျဖရွ င္းႏုိင္ ရန္ အတြက္ ရထားျဖင့္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးစနစ္ကုိ တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳႏုိင္ေသာ္လည္း လက္ရွိ ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းမ်ားတြင္ ရထားသြားလာမႈကို ပုိမိုတိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲပါက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားသြား လာမႈကို ထိခုိက္ႏုိင္သျဖင့္ ယခုထက္ ပိုမိုေျပးဆြဲရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးကဆုိသည္။

“ေျမေအာက္ရထားေတြေျပးဖို႔က ေငြေၾကးအမ်ားႀကီးကုန္မွာေလ။ လက္ရွိမွာေတာ့ သိပ္မျဖစ္ႏုိင္ေသးဘူး။ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတြကို ေခါက္ေရပိုတိုးေျပးဆြဲဖုိ႔က်ေတာ့လည္း ရထားလာရင္ ကားေတြက ရပ္ထားရတာ ဆုိေတာ့ ရထားေတြမ်ားမ်ားလာရင္ ကားေတြက သြားလုိ႔ရမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒီထက္ပိုၿပီး ရထား ေတြေျပးဖုိ႔ဆုိတာလည္း အခက္အခဲရွိပါတယ္”

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားကုိ တစ္ရက္လွ်င္ ေခါက္ေရ ၂၀၀ ခန္႔ ေျပးဆြဲေနၿပီး စီးနင္းသူဦးေရ တစ္သိန္းခန္႔ ရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား၏ စာရင္းမ်ားအရသိရသည္။

လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အစိုးရ၏ ေျမယာအသံုးခ်မႈ မူ၀ါဒတြင္ လိုအပ္ ခ်က္ မ်ား ေျမာက္ျမားစြာရွိၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕စြန္ မဂၤလာဒံု၊ ေထာက္ႀကံ႕ အစရွိေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ အသံုး မျပဳေတာ့သည့္ တပ္မေတာ္ပုိင္ ေျမယာမ်ားကို တုိးခ်ဲ႕အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ကုိ တစ္ စိတ္တစ္ေဒသေျဖရွင္းႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္ဟု ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ဗိသုကာဆုိင္ရာ ကၽြမ္္းက်င္ပညာရွင္ ဦး၀င္းျမင့္က ေျပာသည္။

“လက္ရွိ ရန္ကုန္သူ၊ ရန္ကုန္သားေတြကေတာ့ ပထမဆံုး ယာဥ္မ်ားလာတာျဖစ္တဲ့အ တြက္ ျပႆနာေလးေတြ ႀကံဳရမွာပဲ။ အေျဖက ခ်က္ခ်င္းႀကီး ဒါလုပ္မွျဖစ္မယ္ဆုိၿပီး ေျပာလုိ႔မရဘူး။ ကိစၥအမ်ားႀကီးေပၚမွာ တည္ပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္ကဆုိသည္။

ပညာရွင္မ်ားကေတာ့ လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အက်ယ္အ၀န္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ ယာဥ္စီးေရမွာ ေျပာပေလာက္ေ အာင္ မမ်ားေသးဟု ဆုိသည္။ လက္ရွိ ယာဥ္ေၾကာအက်ပ္အတည္းကို ေျဖရွင္းႏုိင္ ရန္အတြက္ ေရတုိ နည္းအျဖစ္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္ကာ ေျဖရွင္းနည္းျဖင့္ ေျဖရွင္းႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပသ ယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရး ကၽြမ္းက်င္သူ ဦးေဇာ္ႏုိင္ကေျပာသည္။

အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အသံုးျပဳေနသည့္ စနစ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ခ႐ုပတ္လမ္းစနစ္သည္လည္း အခက္အခဲ ကို ေျပလည္ေစႏုိင္ေသာ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္းလည္း ၎ကဆုိသည္။

လက္ရွိတြင္ ယာဥ္လုိင္းအမ်ားစုသည္ ဆူးေလဗဟုိျပဳစနစ္ျဖင့္သာ ေျပးဆြဲေနၿပီး ၿမိဳ႕၏မည္သည့္ေနရာမွ စထြက္ၿပီး အဆံုးသတ္သည့္ ယာဥ္မဆို ဆူးေလ ဘုရားတစ္၀ုိက္ကုိ ျဖတ္သန္းကာ သြားလာမႈမ်ားေနသျဖင့္ ခရီးသည္မ်ားအေနျဖင့္ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ားျဖစ္ေပၚကာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား လည္း ျဖစ္ေပၚ လာခဲ့ သည္။

ၿမိဳ႕လယ္ယာဥ္ေၾကာက်ပ္သည့္ေနရာမ်ားသို႔ ျဖတ္သန္းရန္မလုိသည့္ ယာဥ္လုိင္းမ်ားကို ၿမိဳ႕လယ္ကို ေရွာင္ ကြင္းသြားႏုိင္သည့္ ခ႐ုပတ္လမ္းမ်ား စီစဥ္ထားရွိမႈနည္းျဖင့္လည္း ေျဖရွင္းေပးႏုိင္မည္ဟု ၎ကဆုိသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ားကုိ မွီခုိၿပီး လက္ရွိအက်ပ္အတည္းမ်ားကို အေျဖရွာႏုိင္သလို စီမံခန္႔ခြဲမႈနည္းစနစ္ မ်ားျဖင့္လည္း အေျဖရွာႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။ လမ္းမမ်ားတြင္ သြားလာေနသည့္ ယာဥ္မ်ား အစိတ္၊ အက်ဲကို မိနစ္အလိုက္သုေတသနျပဳမွတ္တမ္းတင္ၿပီးမီးပြိဳင့္မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္သည့္ စနစ္မ်ားျဖင့္လည္း အေျဖရွာႏုိင္ ေၾကာင္း၊ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ အေျခအေနမ်ားကိုအက္ဖ္အမ္ေရဒီယိုလုိင္းမ်ားမွ တစ္ဆင့္ အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီေၾကညာေပးသည့္ စနစ္သည္လည္း ယင္းျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းရာတြင္ အသံုး၀င္သည့္ နည္းလမ္း မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေဇာ္ႏုိင္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးေသာ လမ္းဆံုမ်ားတြင္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းကလည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာေျဖရွင္းျခင္း၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသအျဖစ္ ႐ႈျမင္ၾကသည္။

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈအမ်ားဆံုးျဖစ္ေပၚသည့္ လွည္းတန္းလမ္းဆံု၊ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆံု၊ ေရႊဂံုတုိင္ လမ္းဆံုမ်ား တြင္ ေဆာက္လုပ္ေနေသာ ခုံးေက်ာ္တံတားသံုးစင္း ၿပီးစီးပါက ၎လမ္းဆံုမ်ား တြင္ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ၏ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးႏုိင္မည္ဟု ခံုးေက်ာ္တံ တား ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ရရွိထားသည့္ ကုမၸဏီမ်ား၏ ေကာက္ယူထား ေသာ စစ္တမ္းမ်ားကဆုိသည္။

“ခံုးေက်ာ္တံတားေတြ ၿပီးသြားရင္ ကားေတြက လမ္းေၾကာေခ်ာင္ႏုိင္တဲ့ ဒီတံတားေတြကိုပဲ စုၿပံဳၿပီး လာတုိးၾကမွာ။ အခုလက္ရွိ အသံုးျပဳေနတဲ့ ယာဥ္အစီးေရ ထက္ေတာင္ ပုိမ်ားလာႏိုင္ေသးတယ္” ဟု လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္တံ တားစီမံကိန္းမွ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ေရရွည္နည္းလမ္းအတြက္မူ အမ်ားျပည္သူအသံုးျပဳႏုိင္သည့္ ပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ရက္တစ္ခု တည္ေဆာက္ ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။ ၿမိဳ႕၏ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ယာဥ္လုိင္းမ်ား ကိုသာ အဓိကအားကိုးေနရသည့္ ၿမိဳ႕ေနလူထုခုနစ္သန္း၀န္းက်င္အတြက္ ေျမေ အာက္ရထား၊ မိုးပ်ံရထား တုိ႔ကဲ့သို႔ေသာ ျမန္ျမန္ႏွင့္ မ်ားမ်ားသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးႏုိင္သည့္ စနစ္တစ္ခုေ ပၚေပါက္လာပါက လက္ရွိ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ား အေတာ္အတန္ေျပလည္ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေဇာ္ႏုိင္က ေျပာသည္။

7Day News Journal
0 comments:

Post a Comment

ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။