အေရးႀကီး အဆိုတင္သြင္းျခင္း က႑၌ ပုလဲမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚခင္စန္းလႈိင္က လက္ရွိ
လုပ္ေဆာင္ေနေသာ လက္ပံ ေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္းႏွင့္ စပယ္ေတာင္၊
စပယ္ေတာင္ (ေတာင္ဘက္) ေၾကးစင္ေ တာ င္ ေၾကးနီ စီမံကိန္းတို႔၏ လူမႈဝန္းက်င္အေပၚ
အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ၊ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္အေပၚ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈ၊ ႏိုင္ငံေတာ္၊
ျပည္သူလူထုႏွင့္ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္မ်ား အတြက္ ေရတို၊ ေရရွည္ သင့္ေလ်ာ္ သည့္
တန္ဖုိး ျဖတ္ႏိုင္သည့္ အက်ဳိးအျမတ္၊ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္သည့္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ား
အျမင့္မားဆံုး ရွိႏိုင္ မႈႏွင့္ ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵသေဘာထားတို႔ကို ျပည္သူတို႔က
ယံုၾကည္ကိုးစားသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ျပည္ တြင္း ျပည္ပ ပညာရွင္မ်ား၊
အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ပါဝင္သည့္ လြတ္လပ္ေသာ ႏိုင္ ငံေတာ္အဆင့္ ေကာ္ မရွင္ တစ္ ရပ္
ဖြဲ႕စည္း စစ္ေဆး၍ ေတြ႕ရွိခ်က္၊ သံုးသပ္ခ်က္၊ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို
ပြင့္လင္းျမင္ သာစြာ ထုတ္ျပ န္ ေၾကညာေစၿပီး ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ ခြင့္ျပဳရန္
သင့္/မသင့္ႏွင့္ မည္သို႔ လုပ္ေဆာင္သင့္သည္ကို ကိုင္ တြယ္ဆန္းစစ္ရန္
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား တိုက္တြန္းေၾကာင္း အဆိုကို
တင္သြင္းရာ -
ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေဝလြင္က
အဆိုကို ျပန္လည္ ရွင္း လင္း ေဆြးေႏြးရာတြင္ စစ္ကိုင္း တုိင္းေဒသႀကီး
မံုရြာခ႐ုိင္ ဆားလင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္ လက္ပံေတာင္း ေၾကးနီသ တၱဳ တြင္း
စီမံကိန္းသည္ စစ္ကုိင္းတိုင္း ေဒသႀကီး မံုရြာခ႐ုိင္ ဆားလင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္
အတြင္း၌ တည္ရွိၿပီး စီ မံကိန္းဧရိယာ (၇၈၆၇ ဒသမ ၇၈) ဧက ရွိေၾကာင္း၊
ထုိစီမံကိန္း ဧရိယာကို ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိ တက္ႏွင့္ Wanbao
Mining Ltd. တို႔ အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္း၍ ဓာတ္သတၱဳအႀကီးစား တူးေဖာ္ထုတ္လုပ္
ခြင့္ရ ရွိေရး အတြက္ သတၱဳတြင္း ဝန္ႀကီးဌာနသို႔ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းႏွင့္အညီ
တင္ျပေလွ်ာက္ထား ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ သတၱဳ တြင္းဝန္ႀကီးဌာန၏ ၅-၃-၂ဝ၁ဝ ရက္စြဲပါ
ခြင့္ျပဳမိန္႔ (ဝဝဝ၃/၂ဝ၁ဝ)ျဖင့္ ခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး ႏွစ္ရွည္
ႏွစ္ (၆ဝ)ေျမ ငွားဂရန္အား ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ မွစ၍ ရရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊
ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဆုိင္ရာ ခြင့္ျပဳမိန္႔အေနျဖင့္
ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္၏ ခြင့္ျပဳမိန္႔အမွတ္
(၄၃၈/၂ဝ၁ဝ)ျဖင့္ ဝမ္ဘအုိ (Wanbo Mining Ltd.) မွ အေမရိကန္ ေဒၚလာ(၉၉၉)သန္း
ရာႏႈန္းျပည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ စီမံ ကိန္းအေနျဖင္႔
ေျမေလ်ာ္ေၾကး တန္ဖုိးသင့္ ေပးေလ်ာ္ခဲ့ရာ ၅-၄-၂ဝ၁၂ ရက္ေန႔ မွ ၅-၇-၂ဝ၁၂ ရက္ အထိ အၿမဲဦးပိုင္ ေပါက္ၿပီးေျမ
(၄၈၂၆ ဒသမ ၇)ဧက၊ ဦးပုိင္အၿမဲ မျဖစ္သည့္ ေျမ(၂၃ဝ ဒသမ ၈၆)ဧက၊ လန(၃၉)
မရွိသည့္ ေျမ(၁၇၂၅ ဒသမ ၃၇) ဧကတို႔အနက္ (၆၇၈၂ ဒသမ ၉၃)ဧကကို ေပးေလ်ာ္ၿပီး
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ (၁၇၂၅ ဒသမ ၃၇)ဧကမွာ လန(၃၉)မရွိေသာ္လည္း ျပည္သူ႕ အက်ဳိးအတြက္
ေပးေလ်ာ္ ခဲ့ပါေၾကာင္း၊
စီမံကိန္းနယ္ေျမႏွင့္ မလြတ္သည့္ ေက်းရြာေဟာင္းရွိ ေနအိမ္မ်ား ကိုလည္း ေနအိမ္အမ်ဳိး အစားအလုိက္ အေဆာက္အအံု ဖ်က္ဆီးမႈ နစ္နာေထာက္ပံ့ ေၾကးမ်ား ေပးေလ်ာ္ ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ စားဝတ္ေနေရး အ ဆင္ေျပေစေရး အတြက္ အိမ္ေထာင္စုဝင္ ဦးေရအလိုက္ ဆန္မ်ား၊ အိမ္သံုးပစၥည္းမ်ား ေထာက္ပံ့ေပးခဲ့ ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ျပင္ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ လိုအပ္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၊ တင္ခ်လုပ္သားခမ်ားကိုပါ အခမဲ့စီ စဥ္ ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီသတၱဳစီမံကိန္းအတြက္ ၆-၁၁-၂ဝ၁၂ရက္အ ထိ ေျမေလ်ာ္ေၾကး၊ ႏွစ္ရွည္သီးႏွံ ေလ်ာ္ေၾကး၊ ေက်းရြာေရႊ႕ ေျပာင္းမႈႏွင့္ အေထြေထြ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို တင္ျပရလွ်င္ စိုက္ပ်ဳိးေျမႏွင့္ အျခားေျမ (၆၇၈၄ဒသမ၈၈) ဧကအတြက္ ေငြက်ပ္(၃၇ဝ၈)သန္း၊ ေတာင္ၾကား ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းအသစ္ႏွင့္ ေက်းရြာ သစ္ႏွစ္ရြာရွိ ႏွစ္ရွည္ပင္၊ ေျမႏွင့္ သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကး ေငြက်ပ္ (၄၄၂)သန္းအပါအဝင္ ေက်းရြာသစ္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရႊ႕ေျပာင္းေရးအတြက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္စ ရိတ္၊ ေရႊ႕ေျပာင္းမႈ ေထာက္ပ့ံေၾကးႏွင့္ အေဆာက္အအံု ျပင္ဆင္ စရိတ္စသည့္ ကုန္က်စရိတ္ စုစုေပါင္း ေငြ က်ပ္(၁၁၁၁၉ ဒသမ ၃) သန္းေက်ာ္ႏွင့္ FEC (၉၆၅၁ ဒသမ ၁)တို႔ကို ေပးေလ်ာ္ခဲ့ ပါေၾကာင္း၊
စီမံကိန္းနယ္ေျမႏွင့္ မလြတ္သည့္ ေက်းရြာေဟာင္းရွိ ေနအိမ္မ်ား ကိုလည္း ေနအိမ္အမ်ဳိး အစားအလုိက္ အေဆာက္အအံု ဖ်က္ဆီးမႈ နစ္နာေထာက္ပံ့ ေၾကးမ်ား ေပးေလ်ာ္ ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ စားဝတ္ေနေရး အ ဆင္ေျပေစေရး အတြက္ အိမ္ေထာင္စုဝင္ ဦးေရအလိုက္ ဆန္မ်ား၊ အိမ္သံုးပစၥည္းမ်ား ေထာက္ပံ့ေပးခဲ့ ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ျပင္ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ လိုအပ္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၊ တင္ခ်လုပ္သားခမ်ားကိုပါ အခမဲ့စီ စဥ္ ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီသတၱဳစီမံကိန္းအတြက္ ၆-၁၁-၂ဝ၁၂ရက္အ ထိ ေျမေလ်ာ္ေၾကး၊ ႏွစ္ရွည္သီးႏွံ ေလ်ာ္ေၾကး၊ ေက်းရြာေရႊ႕ ေျပာင္းမႈႏွင့္ အေထြေထြ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို တင္ျပရလွ်င္ စိုက္ပ်ဳိးေျမႏွင့္ အျခားေျမ (၆၇၈၄ဒသမ၈၈) ဧကအတြက္ ေငြက်ပ္(၃၇ဝ၈)သန္း၊ ေတာင္ၾကား ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းအသစ္ႏွင့္ ေက်းရြာ သစ္ႏွစ္ရြာရွိ ႏွစ္ရွည္ပင္၊ ေျမႏွင့္ သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကး ေငြက်ပ္ (၄၄၂)သန္းအပါအဝင္ ေက်းရြာသစ္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရႊ႕ေျပာင္းေရးအတြက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္စ ရိတ္၊ ေရႊ႕ေျပာင္းမႈ ေထာက္ပ့ံေၾကးႏွင့္ အေဆာက္အအံု ျပင္ဆင္ စရိတ္စသည့္ ကုန္က်စရိတ္ စုစုေပါင္း ေငြ က်ပ္(၁၁၁၁၉ ဒသမ ၃) သန္းေက်ာ္ႏွင့္ FEC (၉၆၅၁ ဒသမ ၁)တို႔ကို ေပးေလ်ာ္ခဲ့ ပါေၾကာင္း၊
ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေဆာင္ရြက္ ခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္မည့္
အစီအမံအေနျဖင့္ ေရႊ႕ေျပာင္း ရ မည့္ေက်းရြာမ်ားမွ မိသားစုဝင္မ်ားအား
တစ္အိမ္ေထာင္လွ်င္ အနည္းဆံုး တစ္ေယာက္ႏႈန္းျဖင့္ ဝန္ ထမ္းအျဖစ္ ခန္႔
အပ္ျခင္း၊ ေန႔စားလုပ္သားမွ အၿမဲတမ္းဝန္ထမ္း အျဖစ္ေျပာင္းလဲ
ခန္႔အပ္ျခင္း တို႔ ေဆာင္ ရြက္ေပး ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အေျခခံလစာကို ၁၁ဝ-၅-၁၂ဝ
ႏႈန္းျဖင့္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့ ပါေၾကာင္း၊ ေန႔စားဝန္ထမ္း လုပ္အားခကိုလည္း တစ္ဦး
တစ္ေန႔လွ်င္ ေငြက်ပ္(၃ဝဝဝ) ႏႈန္း သတ္မွတ္ေပးခဲ့ ပါေၾကာင္း၊
လခစား ဝန္ ထမ္းမ်ား၏ အေျခခံလစာအေပၚ ႏွစ္တုိးခံစားခြင့္ကိုလည္း ေျခာက္လလွ်င္
တစ္ႀကိမ္ႏႈန္း ျဖင့္တုိးျမႇင့္ေပးခဲ့ ပါေၾကာင္း၊ က်န္းမာေရး
ေစာင့္ေရွာက္မႈမ်ား အတြက္အခမဲ့ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ ေသာက္သုံးေရ အတြက္
အခမဲ့ေဆာင္ရြက္ ေပးျခင္း၊ ေသာက္ သုံးေရ အတြက္ ေငြက်ပ္သန္းေပါင္း (၁၅ဝ)ေက်ာ္
အကုန္က် ခံ ေဆာင္ ရြက္ေပးျခင္း၊ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္
ပထမအႀကိမ္ ပညာ သင္ ေထာ က္ပံ့ေၾကး ေငြက်ပ္ (၅ဒသမ၈) သန္း ေထာက္ပံ့ျခင္း တုိ႔အား
ေဆာင္ရြက္ ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံတကာ အ သိ အမွတ္ျပဳ လက္မွတ္သုံးေစာင္
ရရွိေရးအတြက္ ႏုိင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံၫႊန္း မ်ားအတြက္ စီမံေဆာင္ရြက္ ရၿပီး
စဥ္ဆက္မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေပးျခင္း၊ စစ္တမ္း ေကာက္ယူျခင္း၊ ထိန္းသိမ္းျခင္း
လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း က႑အလုိက္ စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္ခဲ့ ပါေၾကာင္း၊
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ သတၱဳႏွင့္ သယံဇာ တ ေကာ္မ တီ၏ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္
အၾကံျပဳခ်က္မ်ား၊ ျမန္မာႏုိင္ငံလူ႔ အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္၏ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္
အၾကံျပဳခ်က္မ်ားကုိလည္း လုိက္နာ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ဆက္လက္၍
လက္ပံေတာင္းေၾကး နီ စီမံကိန္း အက်ဳိး အျမတ္ခြဲေဝမႈအေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ (၁၆
ဒသမ ၈)ရာခုိင္ႏႈန္း ၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဦးပုိင္ ကု မၸဏီလီမိတက္မွ (၁၃ ဒသမ
၈)ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမွ ( ၁၃ ဒသမ ၃၃) ရာခုိင္ႏႈန္း ရရွိမည္
ျဖစ္ ပါေၾကာင္း၊
ထုတ္လုပ္မႈကုန္က်စရိတ္ (၅၆)ရာခိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ ထားပါေၾကာင္း၊႐ုပ္ဝတၴဳ ဆန္းစစ္ခ်က္ကုိ တင္ျပရ လွ်င္ ရရွိေသာအက်ဳိးအျမတ္ကုိ ႏုိင္ငံေတာ္မွတစ္ပုံ၊ ျမန္မာ့ စီးပြားေရးဦးပုိင္လီမိတက္မွ တစ္ပုံ၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ သူကတစ္ပုံ အခ်ဳိးက် ခြဲေဝျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေတာ္ဘက္မွ ႏွစ္ပံုရရွိၿပီး ျပည္ပ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံ သူက တစ္ပံုသာ ရပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပုိင္ကုမၸဏီလီမိတက္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းျပလုိေၾကာင္း ၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပုိင္ကုမၸဏီ လီမိတက္ကုိ စစ္မႈထမ္း အျငိမ္းစားမ်ား၊ က်ဆုံးသြားေသာ စစ္သည္မ်ား၏ မိသားစုမ်ား၊ တုိင္းျပည္အတြက္ ကုိယ္အဂၤါစြန္႔ လႊတ္ခဲ့ရေသာ စစ္သည္မ်ား၊ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ဆဲ စစ္ သည္ မ်ား၏ ထည့္ဝင္ေငြ မ်ားျဖင့္ တည္ေထာင္ထားျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပုိင္ကုမၸဏီ လီ မိ တက္မွ ရရွိေသာအျမတ္ေငြ မ်ားကုိလည္း စုေငြထည့္ဝင္ထားသည့္ အထက္ေဖာ္ျပပါ စစ္သည္မ်ားထံ သုိ႔ ႏွစ္ စဥ္ျပန္လည္ ခြဲေဝေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အျမတ္ေငြမ်ားျဖင့္ စစ္လက္နက္ပစၥည္းမ်ား ဝယ္ ယူျခင္း မဟုတ္ဘဲ စစ္သည္မ်ား၏ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိ ေရးကုိသာ ေဆာင္ရြက္ေပးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိကဲ့ သုိ႔ ေဆာင္ရြက္ရျခင္းမွာ ႏုိင္ငံတည္ေဆာက္ေရး ကာလတြင္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိး မျဖစ္ေစရန္အတြက္ တပ္ မေတာ္ ၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ တတ္ႏုိင္သမွ် ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ေပးေနျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ထုတ္လုပ္မႈကုန္က်စရိတ္ (၅၆)ရာခိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ ထားပါေၾကာင္း၊႐ုပ္ဝတၴဳ ဆန္းစစ္ခ်က္ကုိ တင္ျပရ လွ်င္ ရရွိေသာအက်ဳိးအျမတ္ကုိ ႏုိင္ငံေတာ္မွတစ္ပုံ၊ ျမန္မာ့ စီးပြားေရးဦးပုိင္လီမိတက္မွ တစ္ပုံ၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ သူကတစ္ပုံ အခ်ဳိးက် ခြဲေဝျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေတာ္ဘက္မွ ႏွစ္ပံုရရွိၿပီး ျပည္ပ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံ သူက တစ္ပံုသာ ရပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပုိင္ကုမၸဏီလီမိတက္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းျပလုိေၾကာင္း ၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပုိင္ကုမၸဏီ လီမိတက္ကုိ စစ္မႈထမ္း အျငိမ္းစားမ်ား၊ က်ဆုံးသြားေသာ စစ္သည္မ်ား၏ မိသားစုမ်ား၊ တုိင္းျပည္အတြက္ ကုိယ္အဂၤါစြန္႔ လႊတ္ခဲ့ရေသာ စစ္သည္မ်ား၊ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ဆဲ စစ္ သည္ မ်ား၏ ထည့္ဝင္ေငြ မ်ားျဖင့္ တည္ေထာင္ထားျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပုိင္ကုမၸဏီ လီ မိ တက္မွ ရရွိေသာအျမတ္ေငြ မ်ားကုိလည္း စုေငြထည့္ဝင္ထားသည့္ အထက္ေဖာ္ျပပါ စစ္သည္မ်ားထံ သုိ႔ ႏွစ္ စဥ္ျပန္လည္ ခြဲေဝေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အျမတ္ေငြမ်ားျဖင့္ စစ္လက္နက္ပစၥည္းမ်ား ဝယ္ ယူျခင္း မဟုတ္ဘဲ စစ္သည္မ်ား၏ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိ ေရးကုိသာ ေဆာင္ရြက္ေပးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိကဲ့ သုိ႔ ေဆာင္ရြက္ရျခင္းမွာ ႏုိင္ငံတည္ေဆာက္ေရး ကာလတြင္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိး မျဖစ္ေစရန္အတြက္ တပ္ မေတာ္ ၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ တတ္ႏုိင္သမွ် ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ေပးေနျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ႏုိင္ငံေရးအရဆန္းစစ္ရလွ်င္ ႏုိင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးတြင္ ထာဝရမိတ္ေဆြ၊
ထာဝရရန္သူဟူ၍ မရွိေၾကာင္း ၊ ထာဝရအက်ဳိး စီးပြားသာလွ်င္ ရွိပါေၾကာင္း၊
ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိ တင္ျပခ်က္သည္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ အတြက္ လည္း မဟုတ္ေၾကာင္း၊
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ အတြက္လည္း မဟုတ္ေၾကာင္း၊ မိမိႏုိင္ငံ၏ အက်ဳိးစီးပြား အတြက္ သာ
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ ဆန္းစစ္ခ်က္ အေနျဖင့္ မိမိတို႔
ကတိကဝတ္မ်ား ပ်က္သြားလွ်င္ မိမိ တုိ႔ႏုိင္ငံ သည္ ယခုလို မွန္ကန္ေနသည့္တိုင္္
အမ်ားက သေဘာမတူေတာ့ ဘူးဆိုသည့္ အေနအထား မ်ဳိးေၾကာင့္ဤ စာခ်ဳပ္မ်ား
ပယ္ဖ်က္လိုက္လွ်င္ ေနာက္ပိုင္း စီးဆင္းလာမည့္ FDI မ်ား၊ ႏိုင္ငံျခား
ရင္းႏွီး ျမႇဳ ပ္ႏွံမႈမ်ားသည္ ကန္႔သတ္ခ်က္ ရွိသြား ႏိုင္သည္ဟု တင္ျပလို
ပါေၾကာင္း၊
ေနာက္ဆံုး တစ္ခ်က္မွာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆန္းစစ္ခ်က္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဘယ္စနစ္ႏွင့္ သြားသြား ဥပေဒကို လိုက္နာရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒကို မလိုက္နာဘဲ အမ်ားညီလို႔ ဤကိုကြၽဲဖတ္သည္ ဆိုေသာ ဒီမိုကေရ စီ က်င့္စဥ္မ်ဳိး မျဖစ္ထြန္းေအာင္လည္း ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခုက ဆႏၵျပေနသျဖင့္ ေ လာေ လာ ဆယ္ ႏိုဝင္ဘာ ၁၈ ရက္မွစၿပီး ဘာလုပ္ငန္းမွ လုပ္လို႔ မရပါေၾကာင္း၊ စီမံကိန္း ရပ္တန္႔သြားလွ်င္ တစ္လကို ေဒၚလာ (၂)သန္း ဆံုး႐ႈံးပါေၾကာင္း၊ ဒီအက်ပ္ အတည္းသည္ ၂ဝ၁၂ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ လက တည္း က မၿငိမ္ခဲ့သည္မွာ ယခုထိ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လြန္ခဲ့သည့္ တပ္မေတာ္ အစုိးရလက္ထက္ တုန္းက လည္း ပိတ္ဆို႔မႈ ဒဏ္မ်ားခံခဲ့ရသျဖင့္ အႏွစ္(၂ဝ)ေက်ာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈေနာက္ က်ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယခုဒီမိုကေရစီ ရ လာသည့္ အခါမွာလည္း နည္းပညာျဖင့္ လုပ္မည္ဆိုသည့္အခါ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ မႈမ်ား ေနာက္က် သြားႏိုင္ေၾကာင္း၊
ေနာက္ဆံုး တစ္ခ်က္မွာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆန္းစစ္ခ်က္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဘယ္စနစ္ႏွင့္ သြားသြား ဥပေဒကို လိုက္နာရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒကို မလိုက္နာဘဲ အမ်ားညီလို႔ ဤကိုကြၽဲဖတ္သည္ ဆိုေသာ ဒီမိုကေရ စီ က်င့္စဥ္မ်ဳိး မျဖစ္ထြန္းေအာင္လည္း ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခုက ဆႏၵျပေနသျဖင့္ ေ လာေ လာ ဆယ္ ႏိုဝင္ဘာ ၁၈ ရက္မွစၿပီး ဘာလုပ္ငန္းမွ လုပ္လို႔ မရပါေၾကာင္း၊ စီမံကိန္း ရပ္တန္႔သြားလွ်င္ တစ္လကို ေဒၚလာ (၂)သန္း ဆံုး႐ႈံးပါေၾကာင္း၊ ဒီအက်ပ္ အတည္းသည္ ၂ဝ၁၂ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ လက တည္း က မၿငိမ္ခဲ့သည္မွာ ယခုထိ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လြန္ခဲ့သည့္ တပ္မေတာ္ အစုိးရလက္ထက္ တုန္းက လည္း ပိတ္ဆို႔မႈ ဒဏ္မ်ားခံခဲ့ရသျဖင့္ အႏွစ္(၂ဝ)ေက်ာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈေနာက္ က်ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယခုဒီမိုကေရစီ ရ လာသည့္ အခါမွာလည္း နည္းပညာျဖင့္ လုပ္မည္ဆိုသည့္အခါ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ မႈမ်ား ေနာက္က် သြားႏိုင္ေၾကာင္း၊
ေနာက္ဆံုး အခ်က္အေနျဖင့္ ေဒၚခင္စန္းလႈိင္ တင္သြင္းေသာ အဆိုျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
လြတ္လပ္ေသာ အ ဖြဲ႕ မ်ား ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု
ေျပာပါေၾကာင္း၊ ယခုအခါ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ သယံဇာ တ ေကာ္မတီက
လာစစ္ေဆးခဲ့ၿပီးၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လြတ္လပ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ လူ႔အခြင့္အေရး
ေကာ္ မ ရွင္က အတြင္းေရးမွဴး ဦးစီးေသာအဖြဲ႕ဝင္မ်ားလည္း စစ္ေဆးခဲ့ၿပီး
ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စစ္ေဆး ခ်က္မ်ား အေ ပၚ လိုအပ္သည္မ်ား ျပဳျပင္ၿပီး ဆက္ၿပီး
ေဆာင္ရြက္ခ်င္ ပါေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္က တင္ျပခဲ့ေသာ လြတ္လပ္ သည့္
အဖြဲ႕အစည္းျဖင့္ စံုစမ္းၿပီး သံုးသပ္ခ်က္၊ အႀကံျပဳခ်က္ႏွင့္
မည္သို႔ကိုင္တြယ္ ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ ဆိုသည့္ အေပၚ ေဆာင္ရြက္ရန္
အဆိုကိုႀကိဳဆို ပါေၾကာင္း၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အတြက္
လုပ္ သင့္ လုပ္ ထိုက္ေသာ ရပ္တည္ခ်က္ တစ္ခုျဖစ္လွ်င္ မွန္မွန္ကန္ကန္ႏွင့္
ရပ္တည္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ ေပးပါရန္ တင္ျပလိုပါ ေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကားသည္။
တင္သြင္းခဲ့သည့္ အဆုိမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ရယူရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာ တူ သည့္ အတြက္ အဆိုမ်ား အတည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္သည္
တင္သြင္းခဲ့သည့္ အဆုိမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ရယူရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာ တူ သည့္ အတြက္ အဆိုမ်ား အတည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္သည္
ေမာင္ေက်ာက္ခဲ
No comments:
Post a Comment
ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။