ဖယ္ဒရယ္ မူကို ျပန္ျပီး လႈပ္ရွားေစ လာ တာေတြ ႔ေန ၾကားေန ရပါျပီ။ သမၼတ က လည္း ၂၀၁၄ မွာ ေနျပည္ေတာ္ မွာ လူမ်ိဳးတုိင္းရင္းသား အဖြဲ႔ေပါင္းစံု ညီလာခံ လုပ္မယ္လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ထား ျပီး၊ သမၼတ ရံုး ဝန္ ဦးေအာင္မင္း ကလည္း ဖယ္ဒရယ္ဆုိတဲ့ ရွမ္းမူဟာ ျပိဳကြဲေရးမူ မဟုတ္တာကို နားလည္ လက္ခံ တယ္ ဆို ပါတယ္…။ ကၽြန္ေတာ္တုိ ႔မၾကာခင္ အခ်ိန္အတြင္းမွာ ဖယ္ဒရယ္ စနစ္ဆုိတာကို တည္ေထာင္ဖို႔ တေက်ာ့ျပန္ အားထုတ္ ေတာ့မွာလို႔ နားလည္လိုက္သလို … တဖက္က ေတြးမိတာေလး ေတြ ကိုလည္း စာစီကံုးျပီး တင္ဆက္ လိုက္ပါတယ္။ ဒီစာကို တင္ပဲတင္ဆက္မွာပါ.. ကြန္မန္႔ေတြနဲ႔ အျပန္အလွန္ ျငင္း ခုန္ေဆြးေႏြး မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က တာဝန္ရွိသူ တစ္ေယာက္ မဟုတ္သလို၊ ကၽြမ္းက်င္ ႏိုင္ ငံေရး သမား လည္း မဟုတ္တာေၾကာင့္ ပါ..။ ျငင္းခုန္ေဆြးေႏြးမွာ မဟုတ္ဘူး ဆုိေပမယ့္ ကိုယ္ေရးတာ ကိုယ္ တတ္ သေလာက္ ပဲလို႔ တာဝန္ယူတဲ့အေနနဲ႔ ေခ်ာ္ခၽြတ္တာေတြ၊ အယူအဆ ကြဲလြဲတာေတြ၊ ဝင္ေထာက္ျပ တာေတြကို ဝမ္းပန္းတသာ ၾကိဳဆုိပါတယ္။
သမုိင္းေၾကာင္း ေတြ၊ ျဖတ္သန္းမႈ ေတြကေတာ့ အားလံုးလည္း သိတန္ သေလာက္ သိျပီးသားဆုိေတာ့ မ က်ယ္ ခ်င္ ေတာ့ပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေစမယ့္ အားလံုးရဲ႔ စိတ္ နွလံုးဟာဒယကို ျငိမ္းခ်မ္းေစေလာက္မယ့္ ဖယ္ဒရယ္စနစ္ကိုတည္ေထာင္ရာမွာ ျဖစ္သင့္တယ္ထင္ရဲ႔ အေနအထားေလးေတြကို ျမင္သလိုထင္သလိုခ်ေရးတာပါပဲ။
၁။ အခြင့္အေရး၊ အာဏာ ႏွင့္ တာဝန္ယူမႈ
(က) အခြင့္အေရး
ကက။ ။အေျခခံအခြင့္အေရး
ကခ။ ။နယ္ေျမပုိင္ဆိုင္မႈအခြင့္အေရး
ကဂ။ ။သယံဇာတပိုင္ဆိုင္မႈအခြင့္အေရး ေတြဟာအေျခခံ ေျဖရွင္းရမယ့္အခ်က္ေတြပါ။
ကက။ ။အေျခခံအခြင့္အေရးအေနနဲ႔ေတာ့ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရးေတြတန္းတူညီမွ်ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ မဆိုႏိုင္ သေလာက္နည္းသြားပါ့မယ္လို႔ထင္ဖြယ္ရွိေပမယ့္ လူမ်ိဳးမ်ားေျမာင္ေတြရဲ႕လိုလားခ်က္နဲ႔ အားသာအားနည္း ခ်က္ေတြ၊ ဆိုင္ရာစာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံေတြအတြက္ေတာ့ လက္ဝင္ပါလိမ့္မယ္..။ ဥပမာ တကၠ သုိလ္ဝင္ခြင့္ေတြအတြက္ ျပည္နယ္အလိုက္သတ္မွတ္ေပးမွာလား? ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ ျပည္နယ္တိုင္း မွာ ျမန္ မာ စာဆိုတဲ့ ရုံးသံုးအျပင္ မိခင္ဘာသာစကားကိုပါ သင္ၾကေတာ့မယ္မလား။ ဒီလိုဆင္ဆင္တူမယ့္ျပႆ နာေတြက မ်ားေပမယ့္ အခ်ိန္ေပးျပီး အေျဖရွာရဖုိ႔ သိပ္မခက္ေလာက္ဘူးထင္ပါတယ္..။
ကခ။ ။နယ္ေျမပိုင္ဆိုင္ခြင့္ကစျပီး အေျခအတင္ျဖစ္လာဖုိ႔ျမင္ပါတယ္..။ ကဲ ရွမ္းျပည္နယ္မွာရွိၾကတဲ့ လူမ်ိဳး စုေတြထဲက ရွမ္းကလြဲလို႔ က်န္လူမ်ိဳးစုမ်ားက ငါတုိ႔ရပိုင္ခြင့္အေနနဲ႔ ျပည္နယ္ခြဲေပးလို႔ေတာင္း လာတာ မ်ိဳး မ ရွိႏိုင္ဘူးလား။ ကခ်င္ျပည္နယ္ထဲက ေတာင္ပုိင္းမွာအမ်ားစုျဖစ္ၾကတဲ့ ရွမ္းလူမ်ိဳးေတြကလည္းဘဲ က ခ်င္ျပည္နယ္နဲ႔မျဖစ္ဘူး၊ က်ဳပ္တုိ႔ဒီေဒသၾကီးကို ရွမ္းျပည္နယ္အျဖစ္ေပါင္းမယ္ဆိုရင္ေရာ။ ကရင္ေတြက လည္း ဧရာဝတီတိုင္းထဲက တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြနဲ႔ ပဲခူးတုိင္းေရွ႔ပိုင္းေတြကို ေကာ္သူေလးျပည္ နယ္ထဲ ထည့္ ပါဆုိရင္ေရာ။ ဗမာလူမ်ားစုကေရာ တုိင္း၇ခုအေနနဲ႔ ပိုင္ဆုိင္ျပီးသားကို ျပန္ခြဲေဝေပးမလား။ တစ္ဖက္က လည္း ဗမာျပည္နယ္တစ္ခုထဲထားျပီး က်န္ျပည္နယ္ေတြနဲ႔ တန္းတူအခြင့္အေရးေပးမယ္ဆုိရင္ လူဦးေရ အမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ဗမာတုိင္းရင္းသားေတြကေရာ ေက်နပ္မယ္ထင္သလား။ ဗမာျပည္နယ္ကို ၇ခုမလုပ္ဘဲ က်န္ျပည္နယ္ေတြနဲ႔ အေလ်ာ့အတင္းပါဝါကစားရအဆင္ေျပေအာင္ မွ်တေအာင္၊ အျပန္အလွန္ထိန္း သိမ္းႏိုင္ေအာင္ အေရအတြက္တစ္ခုခု (၄ခု၊ ၅ခု စသျဖင့္) နယ္နိမိတ္ျပင္ဆင္ဖြဲ႔စည္းရင္ ပိုအဆင္ေျပ မယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္္း ဒီအခ်က္ကိုအေျခခံျပီး အာဏာပိုင္ဆိုင္ခြင့္(အာဏာခြဲေဝမႈ)မွာ ထပ္ဆက္ရင္ပိုထင္ရွားမယ္လို႔ယူဆပါတယ္။ က်န္အေရအတြက္ရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႔ ကိုယ္ပုိင္အုပ္ ခ်ဳပ္ခြင့္ ျပဌာန္းခြင့္ေတြကိုလည္း အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ အသိအမွတ္ျပဳႏို္င္ၾကဖုိ႔ လည္း ေမွ်ာ္ လင့္ ပါ တယ္။
ကဂ။ ။သယံဇာတပိုင္ဆုိင္ခြင့္ကလည္းဘဲ ျပႆနာတစ္ရပ္ပါ။ ဗမာျပည္နယ္ေတြမွာ မက္မက္ေမာေမာ ရွိေလာက္ တဲ့ သယံဇာတရွားျပီး စုိက္ပ်ိဴးေျမနဲ႔ သီးႏွံအထြက္မ်ားျပီး ပုိလ်ံတယ္။ ေတာင္တန္းျပည္နယ္ေတြ မွာေတာ့ ဆန္႔က်င္ဖက္အေနအထားပါ။ ဒီအေနအထားမွာ အကုိင္အတြယ္မတတ္ ရင္ ျပိဳကြဲ ဖုိ႔ ေသြး ခြဲေပး လိုက္သလို ျဖစ္တတ္ပါတယ္ (ယူဂိုဆလားဗီးယား)။ သယံဇာတပိုင္ဆုိင္သူက ရမယ့္အခ်ိဴး၊ ဘံုရပိုင္ ခြင့္ ထဲထည့္ဝင္ေပးမယ့္ အခ်ိဴးကုိ အမ်ားေၾကနပ္ေစေလာက္တဲ့အထိ ျငိႏိႈင္းတဲ့ အေျခအေနက အတိမ္း အေစာင္း မွ ခံပါ့မလားေပါ့ေလ။
(ခ) အာဏာခြဲေဝမႈ။
ခက။ ။ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္
ခခ။ ။အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
ခဂ။ ။တရားစီရင္ေရး
ခက။ ။ဥပေဒသမားမဟုတ္ေလေတာ့ ဒီအေၾကာင္းေျပာရ ေရးရမွာအင္မတန္ဝန္ေလးပါတယ္။ အထက္က ဆို ခဲ့သလို ဗမာျပည္နယ္အေရအတြက္ကုိ သင့္တင့္ေအာင္ထားမယ္ဆိုတာကို ျပန္ေကာက္ရေအာင္။ အေမ ရိ ကန္ပံုစံ လႊတ္ေတာ္၂ရပ္နဲ႔ အာဏာခြဲေဝက်င့္သံုးတာ အဆင္ေျပမယ္မွန္းပါတယ္။ (ခုရွိေနတဲ့ ျပည္ သူ႔၊ အမ်ိဳးသား၊ ျပည္ေထာင္စု နဲ႔အတူတူဆုိေပမယ့္ အာဏာပါဝင္မႈအခ်ိဴးအစားနဲ႔ ခြဲေဝပံုကေတာ့ ကြာသြား ပါ့မယ္) ေအာက္လႊတ္ေတာ္က လူဦးေရ နဲ႔ ျမိဳ႕နယ္ဆိုတဲ့ နယ္ေျမအက်ယ္အဝန္းအလိုက္ (လက္ရွိအတုိင္း) သြားျပီး၊ အထက္လႊတ္ေတာ္ကေတာ့ ျပည္နယ္တုိင္းကရပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ အခြင့္အေရးကိုတန္းတူထားတဲ့အေနနဲ႔ တူညီတဲ့ လႊတ္ေတာ္အမတ္ဦးေရေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းမွာပါ(ခုေတာ့ ၁၂ေယာက္စီ)။ အထက္လႊတ္ေတာ္မွာ အာ ဏာပုိေပးထားရပါမယ္။ ဒီလိုဆုိရင္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္က လူမ်ားစုဗမာလူမ်ိဴးေတြက ျပဌာန္းတဲ့ဥပေဒဟာ အထက္လႊတ္ေတာ္မွာ လူမ်ိဴးစုအသီးသီးက မမွ်တဘူးထင္ရင္ ဝိုင္းျပီးမဲအသာနဲ႔ ပယ္ခြင့္ရွိပါျပီ။
ျပည္နယ္ေတြတုိင္းက လႊတ္ေတာ္ေတြလည္း သူ႔တုိ႔ရဲ႔ သီးျခားအက်ိဴးစီးပြား၊ ဓေလ့စရိုက္နဲ႔ကိုက္ညီမယ့္ ဥ ပေဒေတြကို ျပဌာန္းခြင့္ရွိမယ္ဆုိတာကေတာ့ ခုလည္းေတာင္းဆုိေန၊ လိုခ်င္ေနၾကတာဆိုေတာ့ သိပ္ လည္းေရး စရာမရွိေတာ့ပါ။
ခခ။ ။အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက ဗဟို အာဏာဘယ္ေလာက္၊ ျပည္နယ္ေတြ အာဏာဘယ္ေလာက္ဆို တာ ေဝမွ်ရ မယ့္ အေျခအေနပါ။ ႏိုင္ငံျခားေရး၊ စစ္ေရး၊ ဘ႑ာေရးေလာက္ဆိုတဲ့ ၾကြင္းက်န္အာဏာေလာက္နဲ႔ ဗဟုိ အစုိးရထားမယ္ဆုိရင္ ကမာၻ႕အင္အားၾကီး၊ လူဦးေရးမ်ားတဲ့ တုိင္းျပည္၂ခုၾကားက မဟာဗ်ဴ ဟာေျမာက္ေျမေန ရာေလးကို အုပ္ခ်ဴပ္ရမယ့္ အစုိးရအတြက္ေတာ့ အရာမေရာက္ပါ ။ ျပည္နယ္ တုိင္းကို လိုက္ျပီး ဗဟုိအစုိးရက ခယဝပ္တြားေနရတာမ်ိဳးဆုိရင္ အင္မတန္မွ ႏိုင္ငံေရးအင္အားမဲ့ ရာေရာက္ျပီး ေနာက္ ဆက္တြဲအက်ိဴးဆက္ေတြမွာ ဆုိးက်ိဴးေတြက တသီၾကီးျဖစ္လာမယ္လို႔ စုိးရိမ္ရပါ တယ္။ အေမွ်ာ္အျမင္ၾကီးစြာနဲ႔ ဗဟိုအစုိးရကို အားေကာင္းေအာင္ပံ့ပုိး၊ ခြင့္ေပး၊ အာဏာခြင့္ျပဳထားတာကမွ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ပကတိအေျခအေနနဲ႔နီးစပ္ပါ့မယ္။
ခဂ။ ။တရားစီရင္ေရးကေတာ့ သိပ္ေထြေထြထူးထူးမရွိလွပါဘူး။ (ကၽြန္ေတာ္မွ နားမလည္ဘဲ) အေျခခံ ဥပေဒ ခံုရံုးအျဖစ္လို ဥပေဒျပဳေရးလႊတ္ေတာ္က တရားစီရင္ေရးကို ေက်ာ္လႊားတာမ်ိဴးေလာက္ ရုပ္ဆုိး တာေတြ မျဖစ္ဖုိ႔ဘဲ ေမွ်ာ္လင့္ရတာပါပဲ။
၃။ တာဝန္
အခြင့္အေရးေတြၾကီးပဲ ေျပာေနျပီး တာဝန္ယူဖုိ႔က်ေတာ့ ငါတုိ႔မပါဘူးလုပ္လို႔ ဘယ္ရမလဲ။ စစ္အစိုးရေခတ္ ထဲ က ဒုိ႔ တာ ဝန္ အေရးသံုးပါးျဖစ္ျပီး ခုစာအုပ္စိမ္းၾကီးအစမွာေနရာယူထားတဲ့
ဂက။ ျပည္ေထာင္စုမျပိဳကြဲေရး
ဂခ။ တုိင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညႊတ္မႈမျပိဳကြဲေရး
ဂဂ။ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာတည္တ့ံခိုင္ျမဲေရး
ဆိုတဲ့သံုးခ်က္လံုးက သူ႔ဟာနဲ႔သူ အႏွစ္အရသာရွိၾကပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုမျပိဳကြဲေစခ်င္လို႔၊ တုိင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္းသာတူညီမွ်စည္းလံုးခ်င္လို႔၊ အတူတကြတည္ရွိေနထုိင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုၾကီးရဲ႔ အခ်ဴပ္အျခာ အာ ဏာ(အာဏာရွင္စနစ္ကိုမျမင္ရပါ၊ ျပည္ေထာင္စုနဲ႔တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးတုိင္းရဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာျဖစ္တဲ့ အခ်ဴပ္ အျခာ အာဏာလို႔ ျမင္ၾကည့္ပါ)ကုိ ပိုင္စုိးထားႏိုင္ဖုိ႔ ဖယ္ဒရယ္မူကို လိုက္နာေစာင့္ထိန္းၾကတယ္။ ဖယ္ဒ ရယ္ မူနဲ႔အေျခခံထားမယ့္ အေျခခံဥပေဒကုိလိုက္နာေစာင့္ထိန္းၾကမယ္။ ဒီလိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္လို႔လည္း ရေန မွာပဲ။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုလည္း ဒီသံုးခ်က္ကုိ ထုတ္မေျပာေပမယ့္ ဒါကိုပဲလုပ္ခဲ့၊ လုပ္ေန၊ လုပ္ သြား ဦးမွာဆုိတာ ျမင္ၾကည့္ေပါ့ခင္ဗ်ာ။ မျပိဳကြဲခ်င္လို႔ ျပည္တြင္းစစ္ၾကီးျဖစ္၊ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးခ်င္လို႔ လူနီ ရိုင္း ဝန္ၾကီးဌာနရွိတယ္၊ေနာက္ လူမဲေတြလည္း မဲေပးခြင့္အပါအဝင္ အျခားအခြင့္အေရးေတြ တန္းတူ ရ လာ တယ္(ဥပေဒေၾကာင္းအရ)။ အခ်ဴပ္အျခာအာဏာကိစၥကေတာ့ ထူးေျပာဖုိ႔ေတာင္ မလိုဘူးထင္ပါတယ္။
၄။ စစ္တပ္
စစ္တပ္ဟာ ျမန္မာသမုိင္းနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအရ မပါမျဖစ္မုိ႔ သီးသန္႔ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေရးရမယ္လို႔ယူဆပါတယ္။ ပထမ အခ်က္အေနနဲ႔ လက္ရွိစစ္တပ္ဟာ ဖယ္ဒရယ္မူလမ္းေၾကာင္းမွာ အခုခံမျဖစ္ေစဖုိ႔ ႏိုင္ငံေရးသမားဆို သူေတြ က ဖယ္ဒရယ္မူဆိုတာ ျပိဳကြဲေစဖုိ႔မဟုတ္ဘူးဆိုတာ နားလည္ေအာင္ စည္းရံုးႏိုင္ဖုိ႔လိုပါတယ္။ မ ဟုတ္ ရင္ ကယ္တင္ရွင္ၾကီးေတြရဲ႔ ေနာက္ႏွစ္ဆယ္ခ်ီ ေခတ္တစ္ေခတ္ျပန္ထူေထာင္ခိုင္းသလိုျဖစ္သြားရင္ အားလံုးသေဘၤာပ်က္တဲ့ကိန္း ဆိုက္မွာပါ.။ ေနာက္တစ္ခ်က္က စစ္တပ္ကို ဗမာစစ္တပ္အျဖစ္ က်န္တုိင္း ရင္း သားေတြရွဴျမင္ေနတာေဖ်ာက္ဖုိ႔ သူကိုယ္တုိင္က လိုက္ပါေျပာင္းလဲရပါမယ္ (ဖယ္ဒရယ္မူကို စစ္တပ္ ကလက္ခံရင္ေပါ့)။ ျပည္နယ္ေတြကလည္း ခုက်န္တုိင္းရင္းသားေတြေျပာေနသလို ကိုယ့္ျပည္နယ္မွာ ကိုယ္ အေျခစုိက္၊ စစ္ျဖစ္ရင္လွမ္းေခၚ လာခဲ့မယ္ ဆုိတဲ့ကေလးကလားအေျပာမ်ိဴးေလ်ာ့ျပီး တစ္ကယ့္ မာေက်ာေတာင့္တင္းတဲ့စစ္တပ္တစ္ခုျဖစ္ဖုိ႔ ပူးေပါင္းရမွာေပါ့။ ႏို႔မုိ႔ဆုိ စစ္ေျမျပင္ေရာက္မွာ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူး တဲ့ လူမ်ိဳးစံုက တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္၊ တစ္တပ္န႒ဲ႔တစ္တပ္ နားမလည္ဘဲ ဘယ့္နဲ႔ ရန္သူကို ရင္ ဆိုင္ မတုန္း၊ ခုမွျမင္ဖူးတဲ့သူကုိ ယူနီေဖာင္းတူဝတ္ထားေပမယ့္ ရန္သူျဖစ္ေနမလားဆုိျပီး ကပ္သီးကပ္သပ္နဲ႔ သံ သယေတြဝင္ရင္ ဘယ့္နဲ႔စစ္တုိက္မလဲ။ ဒီလိုစစ္တပ္မ်ိဴးနဲ႔သာတုိင္းျပည္ကို ကာကြယ္မယ္ဆုိရင္ မရွိတာကမွ စားရိတ္သက္သာမယ္၊ တစ္မ်ိဴးေအးမယ္ ထင္တာပါပဲ။ ႏိုင္ငံသားတုိင္း လူမ်ိဳးဘာသာမေရြး ကိုယ္အစြမ္း ရွိသေလာက္ ေနရာ၊ေအာင္ျမင္မႈရွိရွိ အခြင့္ေရးတန္းတူ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခြင့္ရွိမယ့္ အျမဲတမ္းစစ္တပ္ကိုပဲ သေဘာက်လက္ခံပါတယ္။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ဆုိရင္ျဖင့္ ဖယ္ဒရယ္မူဟာ လက္ရွိမွာ နယ္ေျမနဲ႔ လူမ်ားစုအင္အားရွိတဲ့ ဗမာတုိင္းရင္းသားေတြ ကို က်န္တုိင္းရင္းသားေတြက တန္ျပန္ျခိမ္းေျခာက္တဲ့ မူမဟုတ္ဘူးဆုိတာျပဖုိ႔ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈနဲ႔ နား လည္ျပီး မွ်တမႈရွိတဲ့ နယ္ေျမခြဲေဝမႈ၊ သယံဇာတခြဲေဝမႈ၊ အာဏာခြဲေဝမႈရွိရေအာင္ ညွိႏိႈင္းၾကဖုိ႔ရယ္ တုိင္းျပည္ရဲ႔ မဟာဗ်ဴဟာက်တဲ့ ပထဝီအေနအထားႏိုင္ငံေရးအရ ဗဟုိအစုိးရကို အားပံ့ေထာက္ကူဖုိ႔၊ အာ ဏာအနည္းအက်ဥ္းေပးျပီးအခက္အခဲနဲ႔ မၾကံဳေစရဖုိ႔ အဓိကထား ညွိႏိႈင္းၾကဖုိ႔ပါ။ လက္ရွိဖြဲ႔စည္းပံုကို ပယ္ျပီး လာေလေရာ့အသစ္တစ္ခုဆုိျပီး အပ္ခ်ေလာင္းလုပ္ဖုိ႔လည္း မလိုပါဘူး(လက္ရွိဖြဲ႔စည္းပံုကို ခိုင္ မာေအာင္ေစာင့္ေရွာက္မယ္လို႔ တာဝန္ခံထားသူေတြရွိတယ္ဆိုတာ သတိရပါေလ)။ ရွိျပီးသားထဲ ကို ျပင္ ဆင္ျဖည့္စြပ္ပယ္ဖ်က္ေတြလုပ္မယ္ဆုိရင္လည္း အဆင္ေျပမွာပါ။ စစ္တပ္ကလည္း လက္ခံေအာင္၊ သေဘာေပါက္ျပီးလိုက္ပါေျပာင္းလဲေအာင္ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုတဲ့လူေတြကလည္း မလို တာေတြေလွ်ာက္ေျပာျပီး ေဟာင္ဖြာဖြာလုပ္တာထက္၊ စည္းရံုးနားခ်တြဲေခၚႏိုင္စြမး္ရွိေအာင္ ဥာဏ္နဲ႔လႊာျပီး လုပ္ႏိုင္ရင္ ေအာင္ျမင္မွာပါ(ရင္ေတာ့ခပ္ေလးေလးရယ္၊ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ရဲ႔ ရက္တစ္ရာေရြးေကာက္ ပြဲနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရးကို ၾကားျဖတ္အစိုးရဖြဲ႔ေရးနဲ႔ ပယ္ခ်ခဲ့တာေလးရွိဖူးေတာ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္အခါနဲ႔ အရွိန္ပါတာျခင္းေတာ့ ကြာလြန္းတာေပါ့)။ ရွမ္းမူျဖစ္တဲ့ ဖယ္ဒရယ္ေခါပုပ္နဲ႔ ဗမာေတြရဲ႔ရပ္တည္မႈ ဘိန္းမုန္ ႔ကို ေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္းအေျဖရွာရာမွာ Compromise ဆုိတဲ့ အဂၤလိပ္စာလံုးေလးကုိ ေထာပတ္အျဖစ္သုတ္ျပီး စားရင္အားလံုး အရသာရွိရွိနဲ႔ ဗိုက္ဝ အဆင္ေျပေလာက္မလား ေတြးမိတာပါပဲ။
စစ္အစုိးရေခတ္က ေထာင္းေဟ့ဆုိေတာ့လည္း အတူတူခံခဲ့ရတာပဲ။ ေထာင္ထဲေရာက္၊ ေတာထဲေသရတဲ့ ဗမာတိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ က်န္တုိင္းရင္းသားေတြက လူခ်င္းတူတူပါပဲ၊ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ဒီမုိကေရစီ အခြင့္ အေရးေတြကို ကိုယ္စီခံစားခ်င္တဲ့စိတ္ဓါတ္မွာလည္း တူတူပါပဲ။ တုိင္းရင္းသားေတြအားလံုးက မတရားမႈကို တြန္းလွန္ခဲ့ၾကတာမွာလည္း တူတူပါပဲ။ တစ္ကိုယ္ထဲသေဘာထားေျပာရရင္ေတာ့ ဖယ္ဒရယ္မူဆိုတဲ့ အေျပးထက္၊ ခုကပံုမွန္ဖြံ႕ျဖိဳးေရးဆိုတဲ့ လမ္းေလွ်ာက္ကို အရင္တတ္ေအာင္သင္ၾကတာ၊ ၾကိဳးစားအား ထုတ္ၾကတာကပုိအဆင္ေျပမလားလို႔ပါ။ ေတာ္ေနက်မွ ဖယ္ဒရယ္က ျပိဳကြဲေရးအစား အျခားရွဳေထာင့္ ကေနျပီး ႏိုင္ငံေရးအက်ပ္အတည္းေတြ ယူေဆာင္လာမွာကို ေၾကာက္မိတာပါပဲ။ အမ်ားျပည္သူ သာမာန္ လူတန္းစားေတြကေတာ့ ဘာမွသိရွာတာမဟုတ္ဘူးမလား။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ဝမ္းေရးေျဖရွင္းရတာကိုက သူ တုိ႔ေတြရဲ႔ အဓိကႏိုင္ငံေရးျပႆနာျဖစ္ေနတာ ၾကာလြန္းလွျပီမဟုတ္လားဗ်ာ..။ ခုကေတာ့ ထိပ္ ဆံုး မွာေျပာ သလို မၾကာခင္ၾကံဳရေတာ့မွာဆိုေတာ့လည္း သံုးသပ္ၾကည့္တာေပါ့..။
ဒါပါပဲ... ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..။
ကုိ ဒဂၤါး
No comments:
Post a Comment
ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။