Pages

Thursday, October 25, 2012

အေလာင္းမင္းတရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ် ၏ မွက္သားဖြယ္ရာ စကား (၇) ခ်က္

အေလာင္းမင္း တရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ် သည္ ေတာက္မည့္မီးခဲ တရဲရဲဆိုုသည့္ စကားပံုုအလား … လူလားေျမာက္စကပင္ ၎၏စြမ္းရည္ သတိၱထူးတိုု႔ေၾကာင့္ လူရြယ္ လူလတ္ျဖစ္ေသာ မုုဆိုုးအေပါင္းတိုု႔၏ အၾကီးအမႉးအျဖစ္ႏွင့္တည္ရွိရေလသျဖင့္ မုုဆိုုးဖိုုရြာမၾကီးတြင္ မုုဆိုုးဗိုုလ္ဟုု အမည္တြင္ေလ၏။ ၎အား သူ၏ဆရာေက်ာ္က အၾကံအစည္ၾကီးကိုု ၾကံစည္ေသာ သူတိုု႔သည္ ထေျမာက္ေအာင္ျမင္၍ ေကာင္းစားျခင္းမျပဳမီ အိမ္ေထာင္ျပဳက၊ မိမိအၾကံသည္ မိမိအား ဆင္းရဲပင္ပန္းေစမည့္ ကိန္းခန္းယၾတာကိုု ျပဳမွားသည္ကဲ့သိုု႔ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ ဟုု ဆိုုဆံုုးမသည့္အတိုုင္း နာယူ၍ ေဆာင္ရြက္လိုုပါေသာ္လည္း မိဘတိုု႔ႏွင့္ ရပ္ရြာ ေဆြမ်ဳိးလူၾကီးသူမတိုု႔၏ စကားကိုု မလြန္ဆန္ႏိုုင္သျဖင့္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ကပင္ အိမ္ေထာင့္ရွင္ ဘဝႏွင့္ ၾကံဳၾကိဳက္ရေလ၏။ ထိုုကဲ့သိုု႔ အိမ္ေထာင့္ရွင္ျဖစ္လာေသာအခါ ပရိသတ္တိုု႔ အလယ္တြင္ ထင္ထင္ရွားရွား အသက္အရြယ္ပင္ ငယ္ေသးေသာ္လည္း လူၾကီးအျဖစ္ႏွင့္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရသျဖင့္ သဂၤဟတရား၊ နာယကဂုုဏ္တိုု႔ႏွင့္ ညီညြတ္စြာ ျပဳက်င့္ေနထိုုင္ျပီး၊ အရပ္ေျခာက္မ်က္ႏွာကိုုလည္း ရွိခိုုးေလ့ျပဳျခင္း၊ ဆင္းရဲသားတိုု႔ကိုု မ်ားစြာကူညီေစာင္မေလေသာေၾကာင့္ ထက္ဝန္းက်င္ ေက်းရြာတိုု႔ ၌၎၏ သတင္းေက်ာ္ၾကားလာျပီး ဆင္းရဲဲႏြမ္းပါးေသာ ရြာနီးေျခာက္စပ္မွ လူအေပါင္းတိုု႔သည္ တစ္စ တစ္စခိုုဝင္လာၾကေသာေၾကာင့္ မုုဆိုုးဖိုုရြာမၾကီးဟုု အထင္အရွာျဖစ္ထြန္းလာခဲ့ေလသည္။

ဗိုုလ္ေအာင္ေဇယ်သည္ အစြမ္းသံုုးပါးကိုု သိတတ္ေသာသူျဖစ္သည္အတိုုင္း ေက်းရြာသားတိုု႔၏ စီးပြားဥစၥာၾကြယ္ဝကံုုလံုုေအာင္ အၾကံေပးျခင္း၊ မ်ဳိးရိကၡာတိုု႔ကိုု မကုုန္တန္ဘဲႏွင့္ မကုုန္က်ရေလေအာင္ ဆံုုးမတားျမစ္ျခင္းတိုု႔ကိုုလည္း ျပဳသျဖင့္ မုုဆိုုးဖိုုရြာမၾကီးသည္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ အလြန္ စည္ပင္သာယာဝေျပာလာေသာ ရြာၾကီးတစ္ရြာျဖစ္လာေလသည္။ ပရိသတ္ လူစုုလူေဝးတိုု႔၌ ဗိုုလ္ေအာင္ေဇယ် ေဟာေျပာေလ့ရွိေသာ စကားၾကီး ၇ ရပ္မွာ ေအာက္ပါအတိုုင္းျဖစ္သည္။ ထိုုစကားၾကီးတိုု႔ကိုု သင့္ရာ သင့္ရတိုုင္းတြင္ ထည့္သြင္းေဟာေျပာေလ့ရွိသည္။

၁။ မိန္းမတိုု႔မွာ ရက္ကန္း ဗိုုင္းဝါတိုု႔ကိုု မတတ္လွ်င္ အက်ဳိးႏွင့္တူ၏ (ယခုုေခတ္ စကားအရဆုုိပါမူ … အခ်ဳပ္အလုုပ္အိမ္မႉ႕ကိစၥ မကၽြမ္းက်င္ မႏိုုင္နင္းေသာ မိန္းမကိုုဆိုုရမည္ျဖစ္သည္)

၂။အိမ္ေထာင္မႈ ဝတၱရား ကိုု ေက်ပြန္စြာ မေဆာင္ရြက္၍ ေၾကးေငြကိုု မစုုေဆာင္း မသိုုမွီးတတ္လ ွ်င္ အမ်ဳိးပိုုးစားေနေသာ စံုုးကေဝမႏွင့္တူသည့္ အိမ္ရွင္မျဖစ္၏။

၃။ ေယာက်္ားတိုု႔မွာ ကာယဗလမဲ့၍ တတ္အပ္ေသာ အတတ္တိုု႔ကိုု မတတ္လ ွ်င္ လူက်ဳိးလူကန္းမ ွ်သာတည္း။

၄။အိမ္ေထာင္မႈ မေက်ပြန္ေသာ ေယာက်္ားသည္ အမ်ဳိးကိုု သတ္ေနေသာ သူသတ္သမားျဖစ္၏။

၅။လူသည္ တရား၏ အုုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းကိုု မခံရဘဲ၊ လူ၏အုုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းကိုုသာ ခံေနရလ ွ်င္ မည္သည့္အခါမ ွ် ေအးခ်မ္းသာယာျခင္းကိုု ရႏိုုင္မည္ မဟုုတ္။

၆။အခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡျဖစ္မႈသည္ အမ်ဳိးကိုု ပ်က္စီးေအာင္ က်ိန္ဆဲျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထိုု႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားကိုု ကဲြေအာင္ရန္တိုုက္ေနေသာ သူသည္ အမ်ဳိးေကာင္းစားေရး နတ္သုဒၶါတြင္ အဆိုုးဆံုုးေသာ အဆိပ္ၾကီးျဖစ္ေလ၏။

၇။ဘုုရင္မင္းျမတ္သည္ နန္းေတာ္ထဲ၌ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ စံေနေတာ္မူ၍ မင္းမႉထမ္းတိုု႔သည္ ျပည္သူတိုု႔ကိုု ႏွိပ္စက္ေနသျဖင့္ ထိုုႏွိပ္စက္ျခင္းကိုု ညီညီဖ်ဖ် မခုုခံ လွ်င္ ဘုုရင့္ အာဏာေတာ္ကိုု ေစာင့္သိရိုုေသ သူမျဖစ္ႏိုုင္။

(မွတ္ခ်က္။ ။ အထက္ပါ စကားရပ္ၾကီးမ်ားကိုု မူရင္းစာအုုပ္ထဲမွ အတိုုင္း ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္၍ ယခုုေခတ္ကာလ အေခၚအေဝၚ အသံုုးအစြဲမ်ား ႏွင့္ ကြဲလြဲႏိုုင္ပါသည္။ သိုု႔ေသာ္လည္း အဓိပၺါယ္ဆိုုလိုုရင္းမွာ ယခုုတိုုင္ အသံုုးဝင္ေနဆဲျဖစ္သည္ဟုု ယံုုၾကည္မိသည့္အေလ်က္ ျပန္လည္မွ် ေဝေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။)

မူရင္း- အေလာင္းမင္းတရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ် (စစ္ကိုုင္း ဦးဘိုုးသင္း)

From : မုဆိုးဗိုလ္ ရြာသား


No comments:

Post a Comment

ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

သတင္းဆိုဒ္ေတြကို ဆက္သြားခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္

ဖတ္ရႈမႈ မ်ားေသာ သတင္းမ်ား

® GOLDEN LAND MYANMAR NEWS & KNOWLEDGE

အေလာင္းမင္းတရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ် ၏ မွက္သားဖြယ္ရာ စကား (၇) ခ်က္

အေလာင္းမင္း တရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ် သည္ ေတာက္မည့္မီးခဲ တရဲရဲဆိုုသည့္ စကားပံုုအလား … လူလားေျမာက္စကပင္ ၎၏စြမ္းရည္ သတိၱထူးတိုု႔ေၾကာင့္ လူရြယ္ လူလတ္ျဖစ္ေသာ မုုဆိုုးအေပါင္းတိုု႔၏ အၾကီးအမႉးအျဖစ္ႏွင့္တည္ရွိရေလသျဖင့္ မုုဆိုုးဖိုုရြာမၾကီးတြင္ မုုဆိုုးဗိုုလ္ဟုု အမည္တြင္ေလ၏။ ၎အား သူ၏ဆရာေက်ာ္က အၾကံအစည္ၾကီးကိုု ၾကံစည္ေသာ သူတိုု႔သည္ ထေျမာက္ေအာင္ျမင္၍ ေကာင္းစားျခင္းမျပဳမီ အိမ္ေထာင္ျပဳက၊ မိမိအၾကံသည္ မိမိအား ဆင္းရဲပင္ပန္းေစမည့္ ကိန္းခန္းယၾတာကိုု ျပဳမွားသည္ကဲ့သိုု႔ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ ဟုု ဆိုုဆံုုးမသည့္အတိုုင္း နာယူ၍ ေဆာင္ရြက္လိုုပါေသာ္လည္း မိဘတိုု႔ႏွင့္ ရပ္ရြာ ေဆြမ်ဳိးလူၾကီးသူမတိုု႔၏ စကားကိုု မလြန္ဆန္ႏိုုင္သျဖင့္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ကပင္ အိမ္ေထာင့္ရွင္ ဘဝႏွင့္ ၾကံဳၾကိဳက္ရေလ၏။ ထိုုကဲ့သိုု႔ အိမ္ေထာင့္ရွင္ျဖစ္လာေသာအခါ ပရိသတ္တိုု႔ အလယ္တြင္ ထင္ထင္ရွားရွား အသက္အရြယ္ပင္ ငယ္ေသးေသာ္လည္း လူၾကီးအျဖစ္ႏွင့္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရသျဖင့္ သဂၤဟတရား၊ နာယကဂုုဏ္တိုု႔ႏွင့္ ညီညြတ္စြာ ျပဳက်င့္ေနထိုုင္ျပီး၊ အရပ္ေျခာက္မ်က္ႏွာကိုုလည္း ရွိခိုုးေလ့ျပဳျခင္း၊ ဆင္းရဲသားတိုု႔ကိုု မ်ားစြာကူညီေစာင္မေလေသာေၾကာင့္ ထက္ဝန္းက်င္ ေက်းရြာတိုု႔ ၌၎၏ သတင္းေက်ာ္ၾကားလာျပီး ဆင္းရဲဲႏြမ္းပါးေသာ ရြာနီးေျခာက္စပ္မွ လူအေပါင္းတိုု႔သည္ တစ္စ တစ္စခိုုဝင္လာၾကေသာေၾကာင့္ မုုဆိုုးဖိုုရြာမၾကီးဟုု အထင္အရွာျဖစ္ထြန္းလာခဲ့ေလသည္။

ဗိုုလ္ေအာင္ေဇယ်သည္ အစြမ္းသံုုးပါးကိုု သိတတ္ေသာသူျဖစ္သည္အတိုုင္း ေက်းရြာသားတိုု႔၏ စီးပြားဥစၥာၾကြယ္ဝကံုုလံုုေအာင္ အၾကံေပးျခင္း၊ မ်ဳိးရိကၡာတိုု႔ကိုု မကုုန္တန္ဘဲႏွင့္ မကုုန္က်ရေလေအာင္ ဆံုုးမတားျမစ္ျခင္းတိုု႔ကိုုလည္း ျပဳသျဖင့္ မုုဆိုုးဖိုုရြာမၾကီးသည္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ အလြန္ စည္ပင္သာယာဝေျပာလာေသာ ရြာၾကီးတစ္ရြာျဖစ္လာေလသည္။ ပရိသတ္ လူစုုလူေဝးတိုု႔၌ ဗိုုလ္ေအာင္ေဇယ် ေဟာေျပာေလ့ရွိေသာ စကားၾကီး ၇ ရပ္မွာ ေအာက္ပါအတိုုင္းျဖစ္သည္။ ထိုုစကားၾကီးတိုု႔ကိုု သင့္ရာ သင့္ရတိုုင္းတြင္ ထည့္သြင္းေဟာေျပာေလ့ရွိသည္။

၁။ မိန္းမတိုု႔မွာ ရက္ကန္း ဗိုုင္းဝါတိုု႔ကိုု မတတ္လွ်င္ အက်ဳိးႏွင့္တူ၏ (ယခုုေခတ္ စကားအရဆုုိပါမူ … အခ်ဳပ္အလုုပ္အိမ္မႉ႕ကိစၥ မကၽြမ္းက်င္ မႏိုုင္နင္းေသာ မိန္းမကိုုဆိုုရမည္ျဖစ္သည္)

၂။အိမ္ေထာင္မႈ ဝတၱရား ကိုု ေက်ပြန္စြာ မေဆာင္ရြက္၍ ေၾကးေငြကိုု မစုုေဆာင္း မသိုုမွီးတတ္လ ွ်င္ အမ်ဳိးပိုုးစားေနေသာ စံုုးကေဝမႏွင့္တူသည့္ အိမ္ရွင္မျဖစ္၏။

၃။ ေယာက်္ားတိုု႔မွာ ကာယဗလမဲ့၍ တတ္အပ္ေသာ အတတ္တိုု႔ကိုု မတတ္လ ွ်င္ လူက်ဳိးလူကန္းမ ွ်သာတည္း။

၄။အိမ္ေထာင္မႈ မေက်ပြန္ေသာ ေယာက်္ားသည္ အမ်ဳိးကိုု သတ္ေနေသာ သူသတ္သမားျဖစ္၏။

၅။လူသည္ တရား၏ အုုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းကိုု မခံရဘဲ၊ လူ၏အုုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းကိုုသာ ခံေနရလ ွ်င္ မည္သည့္အခါမ ွ် ေအးခ်မ္းသာယာျခင္းကိုု ရႏိုုင္မည္ မဟုုတ္။

၆။အခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡျဖစ္မႈသည္ အမ်ဳိးကိုု ပ်က္စီးေအာင္ က်ိန္ဆဲျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထိုု႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားကိုု ကဲြေအာင္ရန္တိုုက္ေနေသာ သူသည္ အမ်ဳိးေကာင္းစားေရး နတ္သုဒၶါတြင္ အဆိုုးဆံုုးေသာ အဆိပ္ၾကီးျဖစ္ေလ၏။

၇။ဘုုရင္မင္းျမတ္သည္ နန္းေတာ္ထဲ၌ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ စံေနေတာ္မူ၍ မင္းမႉထမ္းတိုု႔သည္ ျပည္သူတိုု႔ကိုု ႏွိပ္စက္ေနသျဖင့္ ထိုုႏွိပ္စက္ျခင္းကိုု ညီညီဖ်ဖ် မခုုခံ လွ်င္ ဘုုရင့္ အာဏာေတာ္ကိုု ေစာင့္သိရိုုေသ သူမျဖစ္ႏိုုင္။

(မွတ္ခ်က္။ ။ အထက္ပါ စကားရပ္ၾကီးမ်ားကိုု မူရင္းစာအုုပ္ထဲမွ အတိုုင္း ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္၍ ယခုုေခတ္ကာလ အေခၚအေဝၚ အသံုုးအစြဲမ်ား ႏွင့္ ကြဲလြဲႏိုုင္ပါသည္။ သိုု႔ေသာ္လည္း အဓိပၺါယ္ဆိုုလိုုရင္းမွာ ယခုုတိုုင္ အသံုုးဝင္ေနဆဲျဖစ္သည္ဟုု ယံုုၾကည္မိသည့္အေလ်က္ ျပန္လည္မွ် ေဝေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။)

မူရင္း- အေလာင္းမင္းတရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ် (စစ္ကိုုင္း ဦးဘိုုးသင္း)

From : မုဆိုးဗိုလ္ ရြာသား


0 comments:

Post a Comment

ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။