Pages

Sunday, December 9, 2012

“““ တအာင္း - ပေလာင္ေတြလည္း ဒို႔တိုင္းရင္းသားေတြပါ ”””


ရွမ္းျပည္ ေျမာက္ပိုင္း၊ ေက်ာက္မဲ ခရိုင္၊ မိုင္းေငါ့ျမိဳ႕နယ္ခြဲ ခြန္ခါ ေက်းရြာ အုပ္စု၊ေကာင္းကေ လာ့ ေက်းရြာ အုပ္စု၊ ေက်ာက္လံုးၾကီး ေက်းရြာအုပ္စု၊ ကြမ္းစလန္း ေက်းရြာ အုပ္စု ။မိုင္းလံုျမိဳ႕နယ္ခြဲ ပါလိုင္ ေက်းရြာ အုပ္ စု ႏွင့္ သီေပါျမိဳ႕ နယ္ခြန္ေဟာ့ ေက်းရြာအုပ္စု ေဒသတြင္ ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ တအာင္း ( ပေလာင္ )၊ လီဆူး လူမ်ိဳး မ်ား ေနထိုင္ ၾကပါသည္။ 


ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္းက ရႊာေလးတစ္ရႊာ
ကခ်င္လက္နက္ကိုင္မ်ားဟာ မိုင္းေငါ့ျမိဳ႕နယ္၊လြယ္ခန္း၊ ဖာဖိန္႔ကခ်င္ရြာမ်ားတြင္ ေနထိုင္ျပီး လႈပ္ရွားၾက သ ည္ ။ ရွမ္းလက္နက္ကိုင္မ်ားသည္ 2011ခုႏွစ္ တြင္ အင္းအား 70 ဝန္းက်င္ခန္႔ျပန္လည္ စတင္လႈပ္ရွားခဲ့ပါ သည္ ။ 2012ခုႏွစ္ ၊ 3 လပိုင္းဝန္းက်င္တြင္တပ္ဖြဲ႔ 1 မွ 7 အထိ စိုင္းလမ္း၊ စဝ္ေခမာ၊ စုိင္းစြမ္းေခး၊စိုင္း စြမ္း မိန္း စသည္ရွမ္းလက္နက္ကိုင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ အင္းအားမခန္႔မွန္းနိဳင္ေလာက္ေအာင္ တပ္အင္အား တိုးခ်ဲ႕ လာပါသည္။ တိုးလာပံုတိုးလာနည္းကို အတိအက် မသိရေသာ္လည္း နယ္ေျမခံေဒသေနထိုင္သူတို႔ ၏ေၾကာက္ရႊံထိပ္လန္႔ၿပီး ေနထိုင္စားေသာက္ေနရပံု၊ ေျပးလႊာေနရပံု၊ပ်က္စီးပံုမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ လူ႔ အခြင့္အေရးက်ဴးလြန္ေနေသာလက္နက္ကိုင္မ်ား ရွိေနျပီဟု ယံုမွတ္မွားစရာ မရွိေပ။

ရွမး္လက္နက္ကိုင္မ်ားသည္ ဘိန္းမ်ားကို ကုိယ္တိုင္ စုိက္ပ်ိဳး ေရာင္းဝယ္သံုးစြဲ ေသာေၾကာင့္ ေဒသခံ တ အာင္း၊ လီဆူလူမ်ိဳးစုငယ္မ်ား၏ဘိန္းသံုးစြဲမႈႏွဳနး္သည္ မ်ားသထက္မ်ားလာသည္။ ယခင္က ဘိန္းမဲ သာ ၾကား ဖူးေသာ္လည္း ယခုႏွစ္တြင္ ဘိန္းျဖဴ ႏွင့္ ယာမ မ်ား ေပၚေပၚတင္တင္သံုးစြဲေနၾက သည္ကို ျမင္ေ တြ ႕ေ န ရသည္။ ဘိန္းစြဲေသာေဒသခံလူမ်ားကိုသတင္းေထာက္ခ်ကာ ဆန္က်င့္သူမ်ား အား ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္း သ တ္ျဖတ္မႈမ်ားလည္းရွိသည္ဟု ၾကားဖူးသည္။လူမ်ိဳးစုငယ္မ်ားအား ရွမး္လူမ်ိဳးတို႔နွင့္ တန္းတူပညာဗ ဟု သုတ မရွိနိဳင္ေစရန္ ၊ မတိုးတက္နိဳင္ေစရန္ မူးယစ္ေဆးျဖင့္လူမ်ိဳးအညြန္းတံုးနည္းကို က်င့္သံုးသည္။ ထို အျပင္ တ အာင္း၊ လီဆူးရြာမ်ားအား ဆပ္ေၾကးေကာက္ျခင္း၊ စစ္ေကာက္ျခင္းမ်ားကိုလည္း က်င့္သံုးသည္ ။တအာင္း၊ လီဆူးရြာ အိမ္ေျခ 100 အထက္ရွိလွ်င္ က်ပ္10 သိန္းမွ အထက္ ၊ကားပိုင္ရွင္မ်ားမွာ က်ပ္ 2 သိန္း မွ အထ က္ ကို ေက်းရြားလူၾကီးမွတဆင့္အမိန္႔အာဏာသံုးကာ ေပးေဆာင္ၾကရသည္။ ဆန္အိတ္မ်ား လည္း ေပးေ ဆာင္ရပါေသးသည္။

ဆက္ေၾကးေတာင္း လူစု တာနဲ႔ ပေလာင္ရႊာေတြလည္း ေျပာင္ျပီေပါ့ကြယ္
အဓမၼစစ္ေကာက္ျခင္းကို ရြာအိမ္ေျခအၾကီး အငယ္အလိုက္ 12 ေယာက္မွ အနဲဆံုး 3ေယာက္အထိ ေ ကာ က္ခံခဲ့ၾကသည္။ ေက်းရြာမ်ားတြင္ မဲႏႈိက္ျပီး မဲက်သည့္အိမ္သည္ ေယာက္က်ားသား ရွိက သြားကို သြားရ သည္။ ေယာက္က်ားသားမရွိက ေငြ 15 သိန္းအထက္လူငွါး ျပီး အလိုက္သြားေပးရသည္။ မသြားလွ်င္ မိဘ ၊ ညီအကို မ်ားကိုအႏၱရယ္ျပဳတတ္သည္။တပ္ဖြဲ႕မွ ထြက္ေျပးလွ်င္ မိဘ၊ ညီအကုိမ်ားအားဖမ္းခ်ဳပ္ထား သ ည္ ။ တပ္ဖြဲ႕တြင္ ရွမ္းလူမ်ိဳးတပ္သားႏွင့္ တန္တူအခြင့္အေရးမေပးေခ်။ ၾကမ္းတမ္းခက္ခဲေသာ၊ အသက္ အႏၱ ရယ္ မ်ားေသာလုပ္ရပ္မ်ားတြင္ လူမ်ိဳးစုငယ္ တအာင္း၊ လီဆူတပ္သားမ်ားကုိ အသံုးခ်သည္။ တအာင္း လူူမ်ိဳးမ်ားသည္ 95% ဗုဒၶ ဘာသာျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ မိရုိးဖလာထံုတမ္းအ ရ ေအးေအးခ်မ္း ခ်မ္း ေန ထိုင္လိုျပီး စစ္တိုက္ျခင္း ကိုေရွာင္ရွား လိုၾကေသာေၾကာင့္ လက္နက္ကိုင္ျခင္းကို စြန္႔ထားၾကသည္။ 

စစ္တပ္ကဖမ္းမိတဲ့ SSA စစ္ေၾကာင္းတစ္ခု

ဤသည္ကိုအခြင့္ေကာင္းယူေသာ ရွမ္းလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ားသည္ အဓမၼစစ္ေကာက္ျခင္း၊ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ ခ် ယ္ ျခိမ္းေျခာက္ျခင္း တို႔ ေၾကာင့္ ရွမ္းလက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႔တြင္ တပ္သား 100 လွ်င္ တအာင္းလူမ်ိဳး 50 အ ထက္တြင္ ရွိသည္ဟု ေဒသခံမ်ားကေျပာဆုိၾကသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ရြာတြင္သံုးမရေသာ ဘိန္းစားမ်ားကို ငွါးျပီးထည့္ေပးလိုက္ေသာေၾကာင့္ ရွမ္းလက္နက္ကုိင္ မ်ားတြင္ ဘိန္းစားသူ မ်ားသည္။ ငါးၾကင္ဆီ ျဖင့္ ငါး ၾကင္ေက်ာ္ သလို ရြာခံတပ္သား ကုိသာ ရြာထဲသို႔ျပန္ ေကာက္ခိုင္းတတ္သည္။ နဂိုကတည္း ကမွ စားဝတ္ေ နေရးကို ပင္ပန္းစြာ ရုန္းကန္းေနရေသာေတာသူေတာင္သားမ်ားသည္ ဤစစ္ေဘးဒဏ္ေၾကာင့္ ကေလးလူ ငယ္မ်ားအားေက်ာင္းမွန္မွန္ မဖြင့္ေပးနိဳင္ျခင္း၊ ေက်ာင္းမထားနိဳင္ျခင္း၊ စေသာ ဒုကၡမ်ားကို ၾကံဳေတြ႕ေနရပါ သည္။ က်ီးလန္႔စား စားသကဲ့သိုု႔ လက္ဖက္ျခံ ၊ေတာင္ယာမ်ားကို သြားလာလုပ္ကုိင္ေနရသည္။


ရွမ္းလက္နက္ကိုင္မ်ားသည္ လူမ်ိဳးၾကီးဝါဒ စြဲကိုင္ထားၿပီး ျမန္မာသီးခ်င္းမဖြင့္ရ၊ နားမေထာင္ရ ။ ျမန္မာစ ကား မေျပာရ၊ ေတြ႕ရွိလွ်င္ေအာ္ဟစ္ျခိမ္းေျခာက္ရိုက္နွက္တတ္၏။ ရွမ္းရိုးရာ စာေပ၊ သီခ်င္းမ်ားကိုသာေ လ့ လာဖို႔ သင္ၾကားဖို႔ အမိန္႔နွင့္ ျပဳလုပ္သည္။ တအာင္းရြာမ်ားမွ အေျခခံပညာ တန္းေက်ာင္းသင္ေပးေသာ ဆရာ ဆရာမ ဝန္းထမ္းမ်ား၊ ရြာစာေရးမ်ားအားလုပ္ၾကံသည္မွာ လြန္ခဲ့ေသာနွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက က်င့္သံုးလာသည္။ လူကိုလုပ္ၾကံသည့္အျပင္ အိမ္တြင္းရွိ ေရႊေငြ ပစ္စည္းမ်ားကိုလည္း ယူေဆာင္တတ္ သ ည္။မိသားစုဝင္ပံုမ်ား ယူေဆာင္ျပီး ျခိမ္းေျခာက္စကားမ်ား ေျပာတတ္ၾကသည္မွာဓျမအၾကီးစား ကဲ့သို႔ ပင္။



ရွမ္းလား တေအာင္းေတြလား
မိုင္းေငါ့ျမိဳနယ္ခြဲ၊ သီေပါျမိဳနယ္ခြဲ၊ မိုင္းလံုးျမိဳနယ္ခြဲ အတြင္းရွိအခ်ိဳ႕ေသာရွမ္းရြာမ်ားသည္ တခ်ိန္က တအာင္း ရြာမ်ားျဖစ္ျပီးရွမ္းလက္နက္ကိုင္မ်ား၏ အဓမၼဖိနွိပ္အၾကပ္ကုိင္မႈေၾကာင့္ မိခင္တအာင္းရုိးရာ စာေပ မ်ား ကို မျမတ္နိဳး မလိုက္စားဝံ့ဘဲ ရွမ္း ရိုးရာမ်ားေလ့လာလိုက္စားရင္း ၇ွမ္းအတု မ်ား ျဖစ္လာၾကသည္မွာ ဒုႏွင့္ေဒး ။ရွမ္းျပည္ အေရွ႕ပိုင္း ရွိ က်ိဳင္းတံု တအာင္းလူမ်ိဳးမ်ားကိုလည္း ထိုနည္းမက ရွမ္းလက္နက္ကိုင္မ်ား ဖိႏွိပ္သိ မ္း သြင္းထားၾကသည္။ မိမိကိုယ္ကုိတအာင္း(ပေလာင္)ဟု မေျပာရဲေလာက္ေအာင္ ဖိႏွိပ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခံခဲ့ရ သ ည္။ 


ရွမ္းေတြကိုယ္စား တေအာင္းေတြ ေရွ႔တန္းထြက္ရေတာ့ သူမ်က္ႏွာမွာ စိုးရိမ္ေနသလား ပူပန္ေနသလား စစ္ေသြးေတြၾကြေနသလား စာဖတ္သူပဲ ဆံုးျဖတ္ေပးေတာ့

ဤသို႔ ရွမ္းဟုသံုးႏႈန္းေရးသားေသာ္လည္း ရွမ္းလူမ်ိဳးအကုန္လံုးကိုမဆိုလိုပါ။ ယဥ္ေက်းသိမ့္ေမြ႕ျပီး စိတ္ဓာ တ္ျမင့္ျမတ္ေကာင္းမြန္ရွမ္းလူမ်ိဳးလည္း မ်ားစြာရွိပါေသးသည္။ လူမ်ိဳးႏွင့္မဆိုင္ေသာ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္ျပီး အ တၱဆန္ေသာ လူတစ္စု၏ လုပ္ရပ္သာ ျဖစ္သည္။ က်ီးကန္ သည္ ေဒါင္းေယာင္ေဆာ င္ေသာ္ လည္း ေဒါ င္းမျဖစ္နိဳင္ဘဲ က်ီးကန္းဟာ က်ီးကန္းပဲ ျဖစ္သည္။





သူခမ်ာလည္း ေတာင္ယာခုတ္ခ်င္ရွာမေပါ့ခုေတာ့လည္း SSA က ဆင္ေပးထားတဲ့  ယူနီေဖာင္းနဲ႔ေသနတ္ၾကီးထမ္းလို႔
ရွမ္းလူမ်ိဳးသည္ရွမ္းလူမ်ိဳးသာျဖစ္သည္။ အျခားလူမ်ိဳး မျဖစ္နိဳင္။ ထိုနည္းတူစြာတအာင္းလူမ်ိဳးသည္ တ အာင္းလူမ်ိဳးပင္။ အျခား လူမ်ိဳး မျဖစ္နိဳင္။ အဓမၼဖိနွိပ္မႈေၾကာင့္ အျခားလူမ်ိဳးျဖစ္လွ်င္ အတုပင္ ျဖစ္မည္။ အ စစ္မျဖစ္နိဳင္။ သ မိုင္းကို ျပင္၍ မရစေကာင္းသလို ျပင္၍ ရေကာင္းလွ်င္လည္း သမိုင္း မမည္။လူ မ်ိဳးမုန္း တီးေရး ၾကီးမားေစဖုိ႔ ဤစာကို ေရးသားတင္ျပရျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။ ရွမ္းလူမ်ိဳးကို မုန္းတီး၍လည္း မ ဟုတ္ပါ။

တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာေသာ ဒီမိုကေရစီေခတ္ႏွင့္အညီ ျပည္သူမ်ားအားလံုးတန္းတူညီမွ် ျဖစ္ဖို႔ရန္ က်န္ရွိေ နေသးေသာ ၊ လူ႔အခြင့္အေရး ဆံုးရႈံးေနေသာမီဒီယာႏွင့္ ေဝးလံေခါင္းပါးေသာ ေတာရြာေက်းလက္မ်ားကို ကူညီခ်င္ေသာက်ေနာ့္ေစတနာမွ်သာ။

ေနမင္းႏြယ္ ( ေက်ာက္မဲ )

ေမာင္ေက်ာက္ခဲ

No comments:

Post a Comment

ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

သတင္းဆိုဒ္ေတြကို ဆက္သြားခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္

ဖတ္ရႈမႈ မ်ားေသာ သတင္းမ်ား

® GOLDEN LAND MYANMAR NEWS & KNOWLEDGE

“““ တအာင္း - ပေလာင္ေတြလည္း ဒို႔တိုင္းရင္းသားေတြပါ ”””

Labels:

ရွမ္းျပည္ ေျမာက္ပိုင္း၊ ေက်ာက္မဲ ခရိုင္၊ မိုင္းေငါ့ျမိဳ႕နယ္ခြဲ ခြန္ခါ ေက်းရြာ အုပ္စု၊ေကာင္းကေ လာ့ ေက်းရြာ အုပ္စု၊ ေက်ာက္လံုးၾကီး ေက်းရြာအုပ္စု၊ ကြမ္းစလန္း ေက်းရြာ အုပ္စု ။မိုင္းလံုျမိဳ႕နယ္ခြဲ ပါလိုင္ ေက်းရြာ အုပ္ စု ႏွင့္ သီေပါျမိဳ႕ နယ္ခြန္ေဟာ့ ေက်းရြာအုပ္စု ေဒသတြင္ ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ တအာင္း ( ပေလာင္ )၊ လီဆူး လူမ်ိဳး မ်ား ေနထိုင္ ၾကပါသည္။ 


ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္းက ရႊာေလးတစ္ရႊာ
ကခ်င္လက္နက္ကိုင္မ်ားဟာ မိုင္းေငါ့ျမိဳ႕နယ္၊လြယ္ခန္း၊ ဖာဖိန္႔ကခ်င္ရြာမ်ားတြင္ ေနထိုင္ျပီး လႈပ္ရွားၾက သ ည္ ။ ရွမ္းလက္နက္ကိုင္မ်ားသည္ 2011ခုႏွစ္ တြင္ အင္းအား 70 ဝန္းက်င္ခန္႔ျပန္လည္ စတင္လႈပ္ရွားခဲ့ပါ သည္ ။ 2012ခုႏွစ္ ၊ 3 လပိုင္းဝန္းက်င္တြင္တပ္ဖြဲ႔ 1 မွ 7 အထိ စိုင္းလမ္း၊ စဝ္ေခမာ၊ စုိင္းစြမ္းေခး၊စိုင္း စြမ္း မိန္း စသည္ရွမ္းလက္နက္ကိုင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ အင္းအားမခန္႔မွန္းနိဳင္ေလာက္ေအာင္ တပ္အင္အား တိုးခ်ဲ႕ လာပါသည္။ တိုးလာပံုတိုးလာနည္းကို အတိအက် မသိရေသာ္လည္း နယ္ေျမခံေဒသေနထိုင္သူတို႔ ၏ေၾကာက္ရႊံထိပ္လန္႔ၿပီး ေနထိုင္စားေသာက္ေနရပံု၊ ေျပးလႊာေနရပံု၊ပ်က္စီးပံုမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ လူ႔ အခြင့္အေရးက်ဴးလြန္ေနေသာလက္နက္ကိုင္မ်ား ရွိေနျပီဟု ယံုမွတ္မွားစရာ မရွိေပ။

ရွမး္လက္နက္ကိုင္မ်ားသည္ ဘိန္းမ်ားကို ကုိယ္တိုင္ စုိက္ပ်ိဳး ေရာင္းဝယ္သံုးစြဲ ေသာေၾကာင့္ ေဒသခံ တ အာင္း၊ လီဆူလူမ်ိဳးစုငယ္မ်ား၏ဘိန္းသံုးစြဲမႈႏွဳနး္သည္ မ်ားသထက္မ်ားလာသည္။ ယခင္က ဘိန္းမဲ သာ ၾကား ဖူးေသာ္လည္း ယခုႏွစ္တြင္ ဘိန္းျဖဴ ႏွင့္ ယာမ မ်ား ေပၚေပၚတင္တင္သံုးစြဲေနၾက သည္ကို ျမင္ေ တြ ႕ေ န ရသည္။ ဘိန္းစြဲေသာေဒသခံလူမ်ားကိုသတင္းေထာက္ခ်ကာ ဆန္က်င့္သူမ်ား အား ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္း သ တ္ျဖတ္မႈမ်ားလည္းရွိသည္ဟု ၾကားဖူးသည္။လူမ်ိဳးစုငယ္မ်ားအား ရွမး္လူမ်ိဳးတို႔နွင့္ တန္းတူပညာဗ ဟု သုတ မရွိနိဳင္ေစရန္ ၊ မတိုးတက္နိဳင္ေစရန္ မူးယစ္ေဆးျဖင့္လူမ်ိဳးအညြန္းတံုးနည္းကို က်င့္သံုးသည္။ ထို အျပင္ တ အာင္း၊ လီဆူးရြာမ်ားအား ဆပ္ေၾကးေကာက္ျခင္း၊ စစ္ေကာက္ျခင္းမ်ားကိုလည္း က်င့္သံုးသည္ ။တအာင္း၊ လီဆူးရြာ အိမ္ေျခ 100 အထက္ရွိလွ်င္ က်ပ္10 သိန္းမွ အထက္ ၊ကားပိုင္ရွင္မ်ားမွာ က်ပ္ 2 သိန္း မွ အထ က္ ကို ေက်းရြားလူၾကီးမွတဆင့္အမိန္႔အာဏာသံုးကာ ေပးေဆာင္ၾကရသည္။ ဆန္အိတ္မ်ား လည္း ေပးေ ဆာင္ရပါေသးသည္။

ဆက္ေၾကးေတာင္း လူစု တာနဲ႔ ပေလာင္ရႊာေတြလည္း ေျပာင္ျပီေပါ့ကြယ္
အဓမၼစစ္ေကာက္ျခင္းကို ရြာအိမ္ေျခအၾကီး အငယ္အလိုက္ 12 ေယာက္မွ အနဲဆံုး 3ေယာက္အထိ ေ ကာ က္ခံခဲ့ၾကသည္။ ေက်းရြာမ်ားတြင္ မဲႏႈိက္ျပီး မဲက်သည့္အိမ္သည္ ေယာက္က်ားသား ရွိက သြားကို သြားရ သည္။ ေယာက္က်ားသားမရွိက ေငြ 15 သိန္းအထက္လူငွါး ျပီး အလိုက္သြားေပးရသည္။ မသြားလွ်င္ မိဘ ၊ ညီအကို မ်ားကိုအႏၱရယ္ျပဳတတ္သည္။တပ္ဖြဲ႕မွ ထြက္ေျပးလွ်င္ မိဘ၊ ညီအကုိမ်ားအားဖမ္းခ်ဳပ္ထား သ ည္ ။ တပ္ဖြဲ႕တြင္ ရွမ္းလူမ်ိဳးတပ္သားႏွင့္ တန္တူအခြင့္အေရးမေပးေခ်။ ၾကမ္းတမ္းခက္ခဲေသာ၊ အသက္ အႏၱ ရယ္ မ်ားေသာလုပ္ရပ္မ်ားတြင္ လူမ်ိဳးစုငယ္ တအာင္း၊ လီဆူတပ္သားမ်ားကုိ အသံုးခ်သည္။ တအာင္း လူူမ်ိဳးမ်ားသည္ 95% ဗုဒၶ ဘာသာျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ မိရုိးဖလာထံုတမ္းအ ရ ေအးေအးခ်မ္း ခ်မ္း ေန ထိုင္လိုျပီး စစ္တိုက္ျခင္း ကိုေရွာင္ရွား လိုၾကေသာေၾကာင့္ လက္နက္ကိုင္ျခင္းကို စြန္႔ထားၾကသည္။ 

စစ္တပ္ကဖမ္းမိတဲ့ SSA စစ္ေၾကာင္းတစ္ခု

ဤသည္ကိုအခြင့္ေကာင္းယူေသာ ရွမ္းလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ားသည္ အဓမၼစစ္ေကာက္ျခင္း၊ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ ခ် ယ္ ျခိမ္းေျခာက္ျခင္း တို႔ ေၾကာင့္ ရွမ္းလက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႔တြင္ တပ္သား 100 လွ်င္ တအာင္းလူမ်ိဳး 50 အ ထက္တြင္ ရွိသည္ဟု ေဒသခံမ်ားကေျပာဆုိၾကသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ရြာတြင္သံုးမရေသာ ဘိန္းစားမ်ားကို ငွါးျပီးထည့္ေပးလိုက္ေသာေၾကာင့္ ရွမ္းလက္နက္ကုိင္ မ်ားတြင္ ဘိန္းစားသူ မ်ားသည္။ ငါးၾကင္ဆီ ျဖင့္ ငါး ၾကင္ေက်ာ္ သလို ရြာခံတပ္သား ကုိသာ ရြာထဲသို႔ျပန္ ေကာက္ခိုင္းတတ္သည္။ နဂိုကတည္း ကမွ စားဝတ္ေ နေရးကို ပင္ပန္းစြာ ရုန္းကန္းေနရေသာေတာသူေတာင္သားမ်ားသည္ ဤစစ္ေဘးဒဏ္ေၾကာင့္ ကေလးလူ ငယ္မ်ားအားေက်ာင္းမွန္မွန္ မဖြင့္ေပးနိဳင္ျခင္း၊ ေက်ာင္းမထားနိဳင္ျခင္း၊ စေသာ ဒုကၡမ်ားကို ၾကံဳေတြ႕ေနရပါ သည္။ က်ီးလန္႔စား စားသကဲ့သိုု႔ လက္ဖက္ျခံ ၊ေတာင္ယာမ်ားကို သြားလာလုပ္ကုိင္ေနရသည္။


ရွမ္းလက္နက္ကိုင္မ်ားသည္ လူမ်ိဳးၾကီးဝါဒ စြဲကိုင္ထားၿပီး ျမန္မာသီးခ်င္းမဖြင့္ရ၊ နားမေထာင္ရ ။ ျမန္မာစ ကား မေျပာရ၊ ေတြ႕ရွိလွ်င္ေအာ္ဟစ္ျခိမ္းေျခာက္ရိုက္နွက္တတ္၏။ ရွမ္းရိုးရာ စာေပ၊ သီခ်င္းမ်ားကိုသာေ လ့ လာဖို႔ သင္ၾကားဖို႔ အမိန္႔နွင့္ ျပဳလုပ္သည္။ တအာင္းရြာမ်ားမွ အေျခခံပညာ တန္းေက်ာင္းသင္ေပးေသာ ဆရာ ဆရာမ ဝန္းထမ္းမ်ား၊ ရြာစာေရးမ်ားအားလုပ္ၾကံသည္မွာ လြန္ခဲ့ေသာနွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက က်င့္သံုးလာသည္။ လူကိုလုပ္ၾကံသည့္အျပင္ အိမ္တြင္းရွိ ေရႊေငြ ပစ္စည္းမ်ားကိုလည္း ယူေဆာင္တတ္ သ ည္။မိသားစုဝင္ပံုမ်ား ယူေဆာင္ျပီး ျခိမ္းေျခာက္စကားမ်ား ေျပာတတ္ၾကသည္မွာဓျမအၾကီးစား ကဲ့သို႔ ပင္။



ရွမ္းလား တေအာင္းေတြလား
မိုင္းေငါ့ျမိဳနယ္ခြဲ၊ သီေပါျမိဳနယ္ခြဲ၊ မိုင္းလံုးျမိဳနယ္ခြဲ အတြင္းရွိအခ်ိဳ႕ေသာရွမ္းရြာမ်ားသည္ တခ်ိန္က တအာင္း ရြာမ်ားျဖစ္ျပီးရွမ္းလက္နက္ကိုင္မ်ား၏ အဓမၼဖိနွိပ္အၾကပ္ကုိင္မႈေၾကာင့္ မိခင္တအာင္းရုိးရာ စာေပ မ်ား ကို မျမတ္နိဳး မလိုက္စားဝံ့ဘဲ ရွမ္း ရိုးရာမ်ားေလ့လာလိုက္စားရင္း ၇ွမ္းအတု မ်ား ျဖစ္လာၾကသည္မွာ ဒုႏွင့္ေဒး ။ရွမ္းျပည္ အေရွ႕ပိုင္း ရွိ က်ိဳင္းတံု တအာင္းလူမ်ိဳးမ်ားကိုလည္း ထိုနည္းမက ရွမ္းလက္နက္ကိုင္မ်ား ဖိႏွိပ္သိ မ္း သြင္းထားၾကသည္။ မိမိကိုယ္ကုိတအာင္း(ပေလာင္)ဟု မေျပာရဲေလာက္ေအာင္ ဖိႏွိပ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခံခဲ့ရ သ ည္။ 


ရွမ္းေတြကိုယ္စား တေအာင္းေတြ ေရွ႔တန္းထြက္ရေတာ့ သူမ်က္ႏွာမွာ စိုးရိမ္ေနသလား ပူပန္ေနသလား စစ္ေသြးေတြၾကြေနသလား စာဖတ္သူပဲ ဆံုးျဖတ္ေပးေတာ့

ဤသို႔ ရွမ္းဟုသံုးႏႈန္းေရးသားေသာ္လည္း ရွမ္းလူမ်ိဳးအကုန္လံုးကိုမဆိုလိုပါ။ ယဥ္ေက်းသိမ့္ေမြ႕ျပီး စိတ္ဓာ တ္ျမင့္ျမတ္ေကာင္းမြန္ရွမ္းလူမ်ိဳးလည္း မ်ားစြာရွိပါေသးသည္။ လူမ်ိဳးႏွင့္မဆိုင္ေသာ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္ျပီး အ တၱဆန္ေသာ လူတစ္စု၏ လုပ္ရပ္သာ ျဖစ္သည္။ က်ီးကန္ သည္ ေဒါင္းေယာင္ေဆာ င္ေသာ္ လည္း ေဒါ င္းမျဖစ္နိဳင္ဘဲ က်ီးကန္းဟာ က်ီးကန္းပဲ ျဖစ္သည္။





သူခမ်ာလည္း ေတာင္ယာခုတ္ခ်င္ရွာမေပါ့ခုေတာ့လည္း SSA က ဆင္ေပးထားတဲ့  ယူနီေဖာင္းနဲ႔ေသနတ္ၾကီးထမ္းလို႔
ရွမ္းလူမ်ိဳးသည္ရွမ္းလူမ်ိဳးသာျဖစ္သည္။ အျခားလူမ်ိဳး မျဖစ္နိဳင္။ ထိုနည္းတူစြာတအာင္းလူမ်ိဳးသည္ တ အာင္းလူမ်ိဳးပင္။ အျခား လူမ်ိဳး မျဖစ္နိဳင္။ အဓမၼဖိနွိပ္မႈေၾကာင့္ အျခားလူမ်ိဳးျဖစ္လွ်င္ အတုပင္ ျဖစ္မည္။ အ စစ္မျဖစ္နိဳင္။ သ မိုင္းကို ျပင္၍ မရစေကာင္းသလို ျပင္၍ ရေကာင္းလွ်င္လည္း သမိုင္း မမည္။လူ မ်ိဳးမုန္း တီးေရး ၾကီးမားေစဖုိ႔ ဤစာကို ေရးသားတင္ျပရျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။ ရွမ္းလူမ်ိဳးကို မုန္းတီး၍လည္း မ ဟုတ္ပါ။

တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာေသာ ဒီမိုကေရစီေခတ္ႏွင့္အညီ ျပည္သူမ်ားအားလံုးတန္းတူညီမွ် ျဖစ္ဖို႔ရန္ က်န္ရွိေ နေသးေသာ ၊ လူ႔အခြင့္အေရး ဆံုးရႈံးေနေသာမီဒီယာႏွင့္ ေဝးလံေခါင္းပါးေသာ ေတာရြာေက်းလက္မ်ားကို ကူညီခ်င္ေသာက်ေနာ့္ေစတနာမွ်သာ။

ေနမင္းႏြယ္ ( ေက်ာက္မဲ )

ေမာင္ေက်ာက္ခဲ
0 comments:

Post a Comment

ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ မၾကာမွီ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။